De Premier Kinetic Direct Drive.
Vooral de Direct Drive functie vind ik héél erg handig , het beste compromis tussen een mechanisch , automatisch en quartz vind ik.

De Premier Kinetic Direct Drive.
Vooral de Direct Drive functie vind ik héél erg handig , het beste compromis tussen een mechanisch , automatisch en quartz vind ik.

Oogverblindend (tu)
maar hoe werkt 't eigenlijk met die subdial met
week / maand / 12H / 0 etc. ?
Oogverblindend (tu)
maar hoe werkt 't eigenlijk met die subdial met
week / maand / 12H / 0 etc. ?
===========
(soort) gangreserve aanduiding.
Ah… hij blijft mooi, maar m.i. zou het me worst zijn
om te weten hoeveel gangreserve er nog opzit, zeker wanneer dit dan zo’n groot deel van de wijzerplaat inneemt.
( ik heb zelf een ETT met Epson kinetic en daar zie je het eventueel alleen aan de schokken van de secondenwijzer )
De teller van 0 , 12h , day ,enz… is inderdaad de energiereserve aanduiding.
Het leuke aan de Direct Drive is dat je deze adh van de kroon ook (direct) kunt “opwinden” net zoals bij een mechanisch uurwerk.
Ik vind het wel leuk dat deze teller een groot deel van de wijzerplaat in beslag neemt , bij dit model draait het dan ook allemaal om de hoeveel Kinetic energie je verwerft en in reserve hebt…
Ik ben er héél tevreden mee , enkel misschien wat “matter” zou nog leuker zijn. De “blinkie” delen zijn krasgevoelig…Gelukkig wel saffier glas.
Prettig weekend allen
Prachtig!
Gefeliciteerd, is een mooie aanwinst. Helaas voor mij net ietsje aan de kleine kant.
Bedankt (tu) de kast is 41,5mm diameter , perfect voor mij. Zolang “het” niet groter wordt dan 45 mm is het voor mij persoonlijk oké…
proficiat! dat stukje techniek vd direct drive vind ik ook erg leuk.
Hier ook zo’n Premier, super horloges zijn het, veel plezier ermee!
Thanks folks (tu) , prettig zonnig weekend !
Dat is het betere (uur)werk, mooi hoor (tu)
Geniet ervan