Dit is inderdaad al een heel mooi begin. Had al een vermoede dat de Russische bijdrage voor nu wel heel oververtegenwoordigd is maar wellicht een goede aanleiding voor anderen om ook te reageren en hun archieven ter beschikking te stellen.
Zo is er bijvoorbeeld een groep die fantastische informatie deelt over Zweedse horloges. Ben ik razend nieuwsgierig naar. Pontiac is ook een goed voorbeeld waar waarschijnlijk heel veel documentatie bij de liefhebbers ligt.
We gaan wel zien waar het eindigt. Laat maar weten als ik een afspraak moet maken met een projectontwikkelaar voor een stuk grond in de Noordoostpolder voor een datacenter.
De uploads van @DirkT en @ivar1 zijn verwerkt. Jezusmina wat een berg. Hooopen spec sheets! Super handig.
voorlopig lukt het wel!
Mooi man! Ik ga mij hier aspap eens voor zitten. Heb nog een hoop tech sheets/service manuals voor o.a. Seiko. Die kan ik erin uploaden?
Weet toevallig ook iemand hoe dit in Duitsland zit met hun strenge anti piraterij lobby?
PM komt eraan
Wat rechten betreft, de servers van Proton staan in Zwitserland. De account staat op mijn naam. Uploads via shared link zijn anoniem - Proton houdt niks bij. Ik heb een dikke disclaimer staan dat als een rechthebbende of vertegenwoordiger ervan wil klagen, ze in mijn mailbox terecht kunnen, en dat de bestanden in kwestie in zo’n geval zonder waarschuwing kunnen (zullen) verwijderd worden. Ik ga ervan uit dat dat volstaat.
Nog een paar boeken erbij gegooid. Tip van de dag: voor de wiskunde-fetisjisten onder ons (ping @Akrid ) is de Mediations on Breguet and Mathematics van Watkins echt smullen.
Als iemand een afzet-linkje zoekt om dingen toe te voegen, mijn PMs staan open.
Heerlijk! Ik heb ook men boek van Rawlings binnen. Duurde even want het moest uit de VS komen. Eerste boek waarin ik integralen tegen kom icm uurwerkjes. Dit bevestigde mijn gevoel over de veerlengte ook, dat het nauwelijks bijdraagt in de krachtlevering. Het roze boek zegt hetzelfde hierover, helaas ook zonder enige motivering. Helaas heb ik hem niet digitaal, dus kan hem er niet in zetten.
Nog een paar dingen toegevoegd, met dank aan de terbeschikkingstellers (driedubbele woordwaarde)
Fantastisch initiatief.
Is er ook een mogelijkheid om te zoeken op termen in deze omgeving?
Ja, dit is echt tof jongens. Heel blij mee.
Laten we dit levend houden en mocht je ook in de toekomst een interessant horloge gerelateerd document hebben, of je vindt nog iets in je eigen archief, denk dan aan deze database.
Nee, dat kan niet. Proton is volledig versleuteld dus aan hun kant kunnen ze niet eens zien wat er in zit, en client-zijde zoeken zit er voor zover ik weet niet in (en geen zicht op plannen ervoor). Daarom de verschillende mapjes, zodat als je weet wat je zoekt, je hoogstens nog door een kleinere lijst bestanden van gelijke soort moet lopen.
Zoeken in de bestanden zou al helemaal niet gaan want veel boeken zijn scans zonder OCR op