Aangezien ik zelf aan het opruimen was in backups en er een vermelding werd gemaakt in ons CCCP topic naar een handleiding die ik toevallig nog staan had, heb ik een open map gemaakt waar ik een paar nuttige dingen heb geplaatst die ik verspreid had staan links en rechts. Het staat op Proton drive waar ik meer ruimte heb dan ik ooit ga kunnen opgebruiken, en qua bandbreedte zijn er ook geen zorgen.
Ik weet dat er al een pak andere mensen bezig geweest zijn met gelijkaardige zaken (vooral @brunod, paar jaar terug) dus als iemand iets heeft dat er bij kan/hoort - stuur gerust een PB en dan regelen we dat en ook omgekeerd, als iemand zelf een verzamelplaats heeft, haal het gerust binnen. Er zijn al heel (heel) veel dingen verloren gegaan omdat de links over de jaren verdwenen zijn, en archive.org heeft niet alles. Verspreiden voorkomt verdwijnen.
Wat een heerlijk initiatief, Lennert! Ik wist al dat je gul was met het delen van informatie. Ik heb nog steeds heel veel plezier van de Flume boeken die je me hebt gegeven.
Ik heb even op de door jou gegeven link geklikt en zie heel veel moois staan. Sommige dingen ken ik, maar andere zaken zijn nieuw voor me en ik zal er zeker een en ander van downloaden voor mijn eigen Horloge archief.
Ik ben zelf al een poosje bezig met een poging om alle pink pages van de oude Roland Ranfft RIP vanaf de Way Back Machine te downloaden en als .jpg screenshots op te slaan. Alles per merk in mapjes. Met de eenvoudige interne zoekfunctie van de Windows verkenner kun je dingen (kalibers dus) dan vrij snel terugvinden. Ik heb ze nog lang niet compleet, het is nogal tijdrovend: oproepen in Archive.org, dan een screenshot maken en op de juiste plaats opslaan… maar het vordert gestaag en als ik ze allemaal heb neem ik wel even contact met je op om te overleggen of we samen een methode kunnen vinden om al die plaatjes in jouw archief systeem te plaatsen, zodat je ze ter beschikking kan stellen.
Ruimte zat, heb ik begrepen.
Gaat iets langer duren. Heb zo’n 6GB aan horloge documentatie op m’n iCloud Drive staan maar zie even geen mogelijkheid om een direct linkje te maken, iig niet vanuit m’n telefoon. Zal straks even op m’n Mac kijken.
@LVA, kunnen wij zelf dingen toevoegen? Ik heb sowieso nog Jendritzki in men mapjes staan die er bij kan. Maar volgens mij staat er nog meer. Heb wel is zitten denken om bepaalde boeken die ik heb in te scannen. Maar sommige zijn toch wel veel pagina’s
Yep, ben inderdaad weer terug.
Lees dat je een upload file aan het maken bent?
Of is er een handigere manier documenten jou kant op te krijgen.
Zie dat bijna de volledige CCCP catalogus reeks er al opstaat.
Heel mooi intitiatief, dank je wel Lennert.