Een maand geleden trof ik dit forum aan toen ik zocht naar een radio room-horloge. Ik had al de klok, maar zo’n horloge leek mij mooi. Aanvankelijk trof ik de dure modellen aan, maar ook een Vostok. Dan vraag je je af of dat wat is en dan komt je bijna vanzelfsprekend bij de deskundigen op dit forum uit. Ik heb de klok en het horloge met de uitleg van de stilteperioden al aangestipt op een topic.
Inmiddels heb ik een Vostok met radio room-wijzerplaat met gladde bezel en zwarte nato-strap. Ik zal van de week een foto plaatsen. Zo’n mechanisch uurwerk lijkt toch meer een ziel te hebben dan quartz. Hoewel daar ook niks mis mee is. Een wonder van technische precisie!
Mijn dagelijkse horloge is (of was ?)een mondaine evo. Draag ik ongeveer 13 jaar. Zit inmiddels een anderhalf jaar een nieuw uurwerk in. Volgens Dirk Oskamp veel te klein: waarom nou geen normale maat?
Laatst dacht ik dat mijn batterij op was, maar de wijzers zaten tegen elkaar. Oorzaak: tegen een deur gesloten. Er bleken ook wat roestsporen in te zitten. Ik ben wel fan van een simpel uitziend horloge. De mondaine blijf ik mooi vinden.
Op het forum raakte ik onder de indruk van de kennis en kunde van velen. En ik moet uitkijken dat ik mij niet in een volgende hobby stort…
Door het forum dacht ik aan het horloge van mijn vader. De Valruz waar ik vandaag over postte. Nooit op het idee gekomen om het weer aan de praat te krijgen. Binnenkort dus naar de horlogemaker.
Robert