Nog interesse voor?

Heren,

Heb net nog wat doosjes doorgekeken en kwam de volgende klokjes tegen.
Mido , Pierpont , Esvege , Tokano.
Bestaat er voor dit soort horloges nog interesse?
De mido is de rand versleten maar loopt wel, de Pierpont heeft geen kroon meer, de Esvege loopt ook, de Tokano heeft geen glas en wijzers meer.

Algemeen of vraag je of ik ze wil hebben? :smiley:

Algemeen: in deze staat is het lastig er een bedrag voor te krijgen dat de moeite waard is hoewel de Mido misschien nog wel wat op zou kunnen brengen. Drie tientjes misschien.
Of ik ze wil hebben?: Ja hoor, stuur maar op :+

Hi Ton,

Ben je nog steeds in het bezit van de horloges?

2 likes

Ben benieuwd of je reactie krijgt.

Ts is sinds september 2015 niet meer ingelogd geweest.

1 like

Dat is inderdaad al enige tijd geleden. Ik ben vooral benieuwd naar het Esvege horloge en kan hem waarschijnlijk wat meer erover vertellen.

Ton, Gino en Pien van de verschillende oude horloge topics over Esvege horloges gaan waarschijnlijk niet meer reageren.

@Sammyvg
Hetgeen je van Esvege horloges weet, kan je ook wel aan ons vertellen (eventueel in een apart nieuw topic in de vintage hoek).
Een paar foto’s erbij, lijkt me wel leuk.
Alvast bedankt, Sam :+1:

1 like

Het is een horloge merk dat verschillende namen heeft gekend: S.V.G., Esvege en Esvège oa. Het is mijn overgroot vader die het merk is begonnen in eind 1800/ begin 1900. Tot ongeveer 1970 zijn er nog Esvège horloges geproduceerd. Ik vind het daarom leuk als er hier en daar nog een horloge bestaat om die te bekijken!

9 likes

Mooi, zo’n familieband naar een horlogemerk
:+1:

Leuk, heb je hier al een nieuw topic over gemaakt?Ik zou het wel leuk vinden om wat meer te lezen over de familie geschiedenis En de ontwikkeling van dit specifieke horloge merk.