Nog ... keer slapen en dan misschien...

Wanneer je weet dat iemand een ton wil betalen voor jouw keukenstoel, dan is dat ook zijn waarde.
Daarom is de waarde van een kilo goud ook elke dag anders.
We hebben het natuurlijk wel over geldelijke waarde.
Waarde is niet hetzelfde als de totale kosten van zijn productiefactoren.

2 likes

Ik ben niet zo filosofisch aangelegd. Ik zeg alleen maar dat het niet zo heel raar is om €8000,- te betalen voor iets als :

2 likes

Klopt eigenlijk ook, als iemand bereid is om 10k neer te tellen voor een stalen Sub dan is dat de waarde. Rolex verkoopt onder de prijs als je zo rekent🤔

1 like

Dat iemand op een lange wachtlijst gaat voor een horloge, blijf ik een fascinerend fenomeen vinden.

2 likes

Niet werken is pas genieten van het leven…:clinking_glasses:

2 likes
3 likes

Ik heb wél een hekel aan werken, want er gaat zoveel vrije tijd in zitten… :sunglasses::yum::blush:

3 likes

Zoals ik het lees @BMWX6M heb je bij die AD al meerdere horloges gekocht. Dus weten ze dat je geen gelukszoeker bent die zich overal inschrijft.
Waarschijnlijk is je wachtlijst plek dus reëel.

2 likes

De wereld is soms gek🙈

Heb er inderdaad 2 weken geleden mijn eerste Rolex gekocht bij deze AD en de vriendelijke dame weet wel dat ik een liefhebber ben van horloges. Ze had me toen de wachtlijst getoond en toen dacht ik nog, neen zo gek hoeft het niet te worden.

Maar ze zijn wel fair naar de vaste klanten toe merk ik, want op de lijst wordt er zeker onderscheid gemaakt tussen klanten en goudzoekers.

Heb er dus slechts 1 horloge gekocht, er zullen wel betere klanten zijn dan ik. :wink:

Maar dan in het boekje liggen kijken en nog eens kijken en toen snapte ik het wel, telkens als ik mijn keuze maakte voor de volgende aankoop, kwam ik op de Pepsi en de Hulk uit. Dus het is niet gek dat ook anderen deze horloges willen.

De Pepsi zou de eerste keuze zijn, maar ik begrijp wel ondertussen dat die nog moeilijker te bekomen zijn dan de Hulk?

Ik heb me dus op beiden ingeschreven en naïef of niet, als de kans bestaat om ze allebei te kopen ooit, dan doe ik dat gewoon. :heart_eyes:

Maar ik blijf wel gewoon met 2 voeten op de grond hoor, ik lees ook de forum topics en begrijp wel dat het mogelijk is dat er nooit één stalen sportmodel mijn richting uit komt. Het zij zo…

Maar vlieg wel enkele malen per jaar en ga vanaf nu toch ook telkens eens een kijkje nemen als er een Rolex AD op de luchthaven zit of er per toeval, met zeer veel geluk niet net een levering is geweest… :wink:

Maar die waarde kan zo weer zakken onder list hoor, dus daar op spelen is echt wel gokken.

Ik kijk regelmatig op CH24 en zie het vol staan van veel te dure stalen sportmodellen aan te hoge prijzen, en denk dan bij mezelf, zou er daar al ééntje van verkocht zijn en hoe lang gaat het duren voor deze weer zakken?

1 like

Serieus, je kon gewoon je plek op de lijst zien?

Die klanten zijn ook met 1 horloge begonnen.

Neen, stond er nog niet op, maar ze toonde me de tablet met de lijsten die ze bij houden en de gelukzoekers in het rood gemarkeerd… :wink:

Klopt wel. :wink:

Ik vind dit wel een interssant gegeven. Schreef het in een ander topic ook al; van de week in Maastricht, officiële Rolexdealer had geen enkele sport Rolex in de etalage. Maar bij de overbuurman stroomde de etalage bijna over van de sport Rolexen waarschijnlijk grotendeels gebruikte Rolexen voor (veel) hogere prijzen dan wat een nieuwe kost dit blijkbaar Ingegeven door de huidige marktwaarde. Allemaal logisch toch? Alleen snap ik dan niet waarom die etalage dan nog helemaal vol ligt?? Want als de huidige marktwaarde de reële verkoopprijs is dan moeten die Sport Rolexen toch gewoon allemaal als warme broodjes verkocht worden? Want er is immers flinke schaarste.

Maar is de schaarste dan niet een kunstmatige gecreëerde schaarste? Als ik Chrono24 open zijn sport Rolexen ook niet bepaald moeilijk te vinden. Genoeg mensen en doel ik op particulieren die hem van de hand doen. Zo bijzonder zijn ze eigenlijk niet. Zijn de handelaren niet diegene die de schaarste creëren vraag ik mij dan af?

4 likes

Dit dus! :point_up_2:

Ze zijn gewoon niet te vinden aan listprijs en dat maakt ze zo schaars…

Ze liggen overal te koop bij handelaren, maar daar doen ze ook niets anders dan liggen. Verkopen? Weet niet of die handelaren er echt verkopen aan die prijzen.

2 likes

Hier ga ik eens lekker voor zitten. Kom maar op met alle theorieën. :hugs:

Nog een vraag dan die me al langer bezig houd: Rolex creeert schaarste door de stalen sportmodellen minder te produceren en dus te leveren, dan er vraag is. Gevolg is dat de 2e hands markt en grijze handel aan het ontploffen zijn qua prijsontwikkeling. Rolex schiet hier zelf niets mee op, voor zover ik kan bedenken. Waarom zouden ze ze dan een aanzienlijk deel van de verkopen laten liggen? En geldt die schaarste wereldwijd of kun je in het Midden Oosten of Azië wel makkelijk aan een stalen Sub komen bijvoorbeeld. Je merkt her en der op fora dat er ook irritatie begint te ontstaan over dit beleid maar ik snap best dat dat Rolex zal jeuken want veel van hun clientèle komt niet persé uit de horlogeliefhebberswereld.

Het verhoogt in elk geval de exclusiviteit van het merk. Iets waar Rolex heel sterk op leunt.

1 like

Ik heb vorige maand het " geluk " gehad om achtereenvolgens te mogen bezoeken de luchthavens Schiphol, Singapore, Melbourne (met extra bezoekjes bij 2 lokale AD’s) en Abu Dhabi. Nergens maar dan ook nergens hadden ze een Pepsi gezien. Ook een Hulk was nog niet voorbij gekomen…
Zelfs " gewone " Submariners hadden ze niet. Overal hele lege vitrinekasten…
De exclusieve DJ (veel damesmodellen met goud/diamantjes) wel, maar die krijg ik niet om…
Maar ja, het kan altijd nog gaan komen…Veel succes.
NB: via een goede relatie nu wel in het bezit van een officiële AD Pepsi gekomen, en absoluut geen grijze markt ervoor benaderd…Het was wel een superdeluxe gelukje dat het voorbij kwam en natuurlijk met beide handen aangenomen.

1 like

Duim voor me! :+1:

1 like

Zo ziet mij todo-list eruit, maar ik denk ook de lijst van Rolex voor klanten op de wachtlijst.

En dan staat er vast ook iets tussen als meneer Jansen 20 huis, 4 dj’s en een dd.