Nog maar eens een fake alert

Gisteren heb ik de verkoper gemaild dat hij een nep Omega te koop heeft,
ook MP heb ik geïnformeerd omdat ik vind dat zij ook een plicht hebben
kopers te beschermen. Vandaag nog maar eens 2 mails er aan gewaagd omdat
niemand de moeite neemt om te reageren terwijl het in dit geval toch niet
zo erg moeilijk is…

Mijn 2e berichtje aan de verkoper:

Beste,

Gisteren heb ik u geattendeerd op het feit dat u een nep Omega te koop hebt.
Er bestaat geen originele Omega zoals u laat zien, het is niet zo moeilijk om fake van echt te onderscheiden in dit geval, zie bv.: https://omegaforums.net/threads/dont-fall-for-a-fake-vintage-omega.6235/
Het zou u sieren wanneer u deze Omega zou verwijderen.

mvg

Het betreft overigens deze ad: http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m911956311-omega-18-karaat.html

U bent weer even gewaarschuwd :wink:

Bedankt Frans! Van alleen al “de horloge” gaan mijn nekharen overeind staan :wink: Toch denk ik dat degene die hier intrapt geen lid is van het forum. Lijkt me overduidelijk.

o ja die heb ik vanmiddag ook gemaild :slight_smile: nog geen response gekregen :slight_smile:

Bedankt voor de tip, op het Omegaforum hebben ze er aardig veel verzameld.

Graag gedaan, het trieste is dat MP en de verkoper er totaal niet op reageren,
dat er inmiddels een bod van 650 euro is gedaan en dat je misschien binnenkort
weer leest dat er bv. weer iemand in elkaar is geslagen.
En dan krijg je misschien ook weer de vraag van hoe dat nou komt…

Ja, dat heb ik inderdaad ook in de krant gelezen.
Een flinke knokpartij om de verkoop van een IWC horloge.

Als je willens en wetens een nepper verkoopt en tegen de koper zegt dattie echt is, snap ik de opgelichte koper wel. :X

Het is toch echt dweilen met de kraan open, ik heb al heel wat verkopers gewezen op het verkopen van nep, vaak krijg je geen of bijna agressieve reacties terug. Ik heb dit enige tijd terug nog gedaan, die man vroeg heel serieus waar ik dat op baseerde, uiteraard uitgebreid gedaan “U heeft gelijk, ik haal hem er meteen af”. De week erna stond hij er gewoon weer op, met identieke tekst, daarna ben ik er mee opgehouden…

Daarnaast ben ik onderhand ook van mening dat mensen zelf ook gewoon hun research moeten doen, als je niet weet wat je koopt dan accepteer je blijkbaar ook gewoon het risico. Als je dat niet aandurft dan kun je misschien beter naar een juwelier gaan.

Misschien 1000 euro bieden, en het op een geschil laten aankomen ? :slight_smile:

Hendrik

Frans53 Schreef:

Graag gedaan, het trieste is dat MP en de verkoper
er totaal niet op reageren,
dat er inmiddels een bod van 650 euro is gedaan en
dat je misschien binnenkort
weer leest dat er bv. weer iemand in elkaar is
geslagen.
En dan krijg je misschien ook weer de vraag van
hoe dat nou komt…

Hij kan gewoon zelf hebben geboden vanuit een andere account. De gebruikte naam van de bieder (die je heel simpel kunt instellen en veranderen) is ook wel toevallig. (variant op prooi).