Zo’n twee jaar geleden mijn eerste Promaster NY0040 gekocht en gisteren de zwarte met gouden bezel binnen gekregen, die ik van @Tudor13 heb overgenomen. Nog maar een te gaan, die met lumen wijzerplaat en gouden bezel. Dan is de serie lefty’s compleet. Ik heb m al, maar is in een hele slechte staat en heeft wat werk nodig.
Daarna nog een horloge doos met 7 plaatsjes zien te vinden.
Mooi setje hoor . Heb mijn promaster net weg gedaan, ben toch meer van de seiko skx
Gave set!
Ik heb zelf een skx009, maar ik vind de Citizen(s) mooier, zeker de blauwe versie met de sunburst wijzerplaat. Die 009 volgt wel op hele korte afstand.
Ik ben het met je eens dat de wijzerplaat van de citizen mooier is, veel meer diepte. De bezel van de skx vind ik dan weer mooier. De skx draagt dan weer wat groter…tja discussie zo oud als de wereld. Gaan we niet uitkomen vrees ik. Mijn promaster is overigens naar Tudor13 gegaan, en zo is de cirkel weer rond.
En Tudor 13 is blij met de Promaster na eerder 4 SKX’en te hebben gehad. Iedereen en z’n grootmoeder hebben al een SKX.
Mooie actie met 3 tevreden partijen👍
Veel plezier ermee mannen,
Gr. Ferdinand
Heb nog wel een mooie Citizen voor je als je van de SKX009 af wil.
Mooie set overigens.
Succes met je uitbreiding.
Leuke set Harry, fijn om eens al die varianten naast elkaar te zien
Moet ik echt toch ook eens uitproberen zo’n automatic Promaster lefty. Worden deze nog gemaakt? Het zijn precies altijd die eco-drive lefty’s die ik tegenkom online.
Super gaaf om ze allemaal te hebben.
Echt gaaf hoor zo’n complete collectie.
Ik snap de aantrekkingskracht van dit model wel.
Ze worden volgens mij niet meer gemaakt, maar een aantal modellen zijn soms nog wel te koop. Op het forum worden ze soms ook nog wel te koop aangeboden.
Citizen fabriceert momenteel een nieuwe serie. Is in mijn ogen een mindere kwaliteit (100 m, geen schroefkroon).
Je moet maar eens googlen op de Citizen NH8380 serie.
Fraaie set, zou mijns inziens nog mooier zijn met stalen banden, er is nl een Amerikaan die heeft zo’n set ook samengesteld met passende stalen armbanden van een bepaalde ecodrive-, die heeft sowieso een smak verzamelingen op dat gebied…
Mooi! Welke is je favoriet van de zeven?
Mooie verzameling hoor, ik wist niet eens dat die lumedial er ook was met een gouden bezel.
Ik kan zowel de Promasters als de SKXen wel waarderen en heb van beide dan ook 2 stuks
Vooral die blauwe is gaaf
Geweldig die collectie zo bij elkaar dit blijft toch de mooiste duiker van Citizen.
Dat is de blauwe met de sunburst wijzerplaat en rvs bezel
Idd Floris. (nog bedankt hè ;-))
Mooie set man🖒…wel beetje jaloers nu😊
Heb zelf ook de blauwe met sunburst pas…heel vet ja🖒
Huh😕…zie nu dat je ook een blauwe hebt met gouden bezel…wist niet dat dat bestond.Die heeft geen sunburst of wel??
Ik heb een gele met gele band
Dus kennelijk nog niet compleet