Gisteravond ( 1-10-13) in Opsporing verzocht werden een aantal horloges getoond die afkomstig waren van inbraken…
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de “breitling” ik zet dat bewust tussen aanhalingstekens… want… er bestaat geen model “Benley” en de Breitling for Bently modellen zijn allemaal chronografen, verder ontbreekt de “B met anker” aan de secondenwijzer
Verder werd er melding gemaakt van de diefstal van een CVDK planetarium serienummer 004, een Paul Picot Atelier 1200, een Franck Müller Perpetual Calendar , een IWC Portugiese Perpetual Calendar en een Zeno met een Logo van de Tulpenrally
De Rolexen op de foto’s zijn ook niet echt. Bij elkaar is het een paar Euro aan waarde. Hopelijk neemt de eigenaar de moeite om zich te melden, zodat de verdachte vervolgt kan worden.
Ik twijfelde ook inderdaad aan de authenticiteit van de Rolexen, de andere merken zeggen me ook niets ( plakmerken ? ) een Lorus is op zich wel een goed klokkie… maar… vervangingswaarde?.. paar tientjes…
de CVDK , Paul Picot, IWC en Franck Müller… da’s wel duur spul…ik geloof dat de CVDK indertijd iets van 50.000,- kostte…
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de "breitling"
ik zet dat bewust tussen aanhalingstekens… want…
er bestaat geen model “Benley” en de Breitling for
Bently modellen zijn allemaal chronografen, verder
ontbreekt de “B met anker” aan de secondenwijzer
Verder werd er melding gemaakt van de diefstal van
een CVDK planetarium serienummer 004, een Paul
Picot Atelier 1200, een Franck Müller Perpetual
Calendar , een IWC Portugiese Perpetual Calendar
en een Zeno met een Logo van de Tulpenrally
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de
"breitling"
ik zet dat bewust tussen aanhalingstekens…
want…
er bestaat geen model “Benley” en de Breitling
for
Bently modellen zijn allemaal chronografen,
verder
ontbreekt de “B met anker” aan de
secondenwijzer
Verder werd er melding gemaakt van de diefstal
van
een CVDK planetarium serienummer 004, een Paul
Picot Atelier 1200, een Franck Müller Perpetual
Calendar , een IWC Portugiese Perpetual
Calendar
en een Zeno met een Logo van de Tulpenrally
ofwel… als de “rechtmatige eigenaar” op komt dagen, krijgt ie nog een boete toe, wegens het in bezit hebben van vervalsingen…
't valt me inderdaad tegen dat de politie niet eerst wat research doet om te achterhalen of een horloge wel echt is… die bre… je weet wel… dat is toch een weggevertje ?..
Ik kan de uitzending even niet bekijken, want zit op mijn telefoon, maar merken als cvdk en franck muller hebben toch een klantenbestand? Die kunnen toch zo na gaan van wie dat horloge was?
Volgens mij is dat in NL niet strafbaar hoor, en als er van je gestolen wordt mag (moet) je in NL altijd aangifte doen ook als het een kopie van een Picasso betreft.
Arie Kabaalstra Schreef:
ofwel… als de “rechtmatige eigenaar” op komt
dagen, krijgt ie nog een boete toe, wegens het in
bezit hebben van vervalsingen…
't valt me inderdaad tegen dat de politie niet
eerst wat research doet om te achterhalen of een
horloge wel echt is… die bre… je weet wel… dat
is toch een weggevertje ?..
Ik kan de uitzending even niet bekijken, want zit
op mijn telefoon, maar merken als cvdk en franck
muller hebben toch een klantenbestand? Die kunnen
toch zo na gaan van wie dat horloge was?
Horloges worden ook wel doorverkocht. Weg is je systeem…
Volgens mij is dat in NL niet strafbaar hoor, en
als er van je gestolen wordt mag (moet) je in NL
altijd aangifte doen ook als het een kopie van een
Picasso betreft.
Arie Kabaalstra Schreef:
ofwel… als de “rechtmatige eigenaar” op komt
dagen, krijgt ie nog een boete toe, wegens het
in
bezit hebben van vervalsingen…
't valt me inderdaad tegen dat de politie niet
eerst wat research doet om te achterhalen of
een
horloge wel echt is… die bre… je weet wel…
dat
is toch een weggevertje ?..
+1
Voor eigen gebruik mag je (als het tenminste nog klopt) per categorie enkele stuks (sieraden, kleding, parfum, weet ze en de aantallen niet uit m’n hoofd) als souvenir meenemen.
En des te meer aangiftes des te sterker misschien de zaak tegen die boeven. Het straffen van die gasten vind ik dan iets zwaarder opwegen.
Da’s ook een waar woord… vals of niet… ze moeten
gewoon met hun fikken van andermans spullen
afblijven…
Dat niet alleen. Ik heb die uitzending niet gezien, maar weet jij veel of ze er iemand voor op straat hebben neergeknuppeld/-gestoken of thuis hebben gekneveld en geslagen.