een taktiek die ik ook begin te overwegen, scheelt tijd en verzendkosten om al die ‘tussen-klokjes’ kwijt te raken
moet enkel nog een manier vinden om mijn vriendin uit te leggen dat ik euhm een versnelling hoger ga schakelen
Ze dragen super (ik heb een 22 mm met ronde gesp (fijn) en een 20 mm met rechte gesp (oud type, au!) maar voor sommige horloges vind ik ze wel te dik. Had ze op de Stowa Seatime, 'n Calypsomatic en op de Certina DS-3, maar de Stowa nu weer op staal, de Titus en Certina op originele Tropics.
Het Police horloge waar het nu op zit.
Ooit speciaal een afgrijselijk Henley 52mm Ø horloge gekocht
om dit 24mm bandje er vanaf te kannibaliseren, prachtige kwaliteit met echt stiksel, gegraveerde buckle, blijft comfortabel tijdens warmte of koude, en nou ja € 23,- en er dan nog een carnavalhorloge aan overhouden leek me geen miskoop.
( * pas op Henley content )
Financieel gezien is het niet eens een interessante strategie hoor: ik merk dat ik al die tussenklokjes nu gewoon alsnog koop. Het enige verschil is dat deze nooit meer weggaat. Wat betreft je vriendin: de truc is om ook voor haar iets leuks te kopen, en ook om het niet over de prijs te hebben. Per slot van rekening: weet jij wat al die tassen en laarsjes kosten? Ik in elk geval niet, en ik wil het waarschijnlijk ook niet weten. Dat is de deal tussen ons
Heeft toch gewoon niets met Isofrane banden te maken?
Heeft toch gewoon niets met Isofrane banden te maken?
Daar vraagt de TS ook niet specifiek naar he
overigens is het gewoon het zelfde spul.
en in de 2e post staat een Panerai zonder isofrane
kun je daar ook nog ff tegen ranten mocht het een punt zijn
Volgens mij vraagt TS daar juist heel specifiek naar als ik de titel goed lees…
En dat het hetzelfde spul is…dat betwijfel ik ten zeerste aangezien er weinig banden zijn als de Isofrane en dan ook nog voor slecht € 23,- incl. stationsklok.
Volgens mij vraagt TS daar juist heel specifiek naar als ik de titel goed lees…
dan lees je kennelijk alleen de titel he
Rubber is geen siliconen…
Maar isofrane is dan feitelijk ook geen "rubber"
lijkt qua samenstelling veel meer op siliconenrubber
dan op natuur rubber
Blijf het wel dikke banden vinden hoor (ook letterlijk)!
En een obrisofrane oranje voor wk en dergelijken
gr, HJR
Isofrane is 100% siliconenvrij, is van natuurlijk rubber volgens speciaal procedé vervaardigt, vroeger werd er isoprene gebruikt. Daarom zeg ik dat het bandje dat jij laat zien absoluut nooit hetzelfde spul kan zijn maar een siliconen bandje is.
Isofrane is 100% siliconenvrij, is van natuurlijk rubber volgens speciaal procedé vervaardigt, vroeger werd er isoprene
heb net gelezen dat isofrane gemaakt is van een polymeer van aardolie
en/of steenkool ( isoprane ) waarbij isofrane de merknaam is.
“natuur” rubber is afkomstig van de rubberboom of zelfs paardebloem
( latex )
Klopt, in de jaren 60 en 70 werd Isoprene/Isoprane gebruikt, maar dat is niet meer van deze tijd.
Isofrane was tot voor kort (2010 of zo) ook niet meer van deze tijd
Hahaha is ook helemaal waar!
De Engelstalige scheikundigen gebruiken ook 2 termen
die verwarring veroorzaken “organic” rubber en “natural” rubber
waarbij “organic” duidt op een koolstof content
maar niet persé hoeft te duiden op een “natuurlijke” oorsprong
bij silicone is dit koolstof vervangen door silicon.
in het Nederlands wordt “organic” vaak verkeerd vertaald tot “natuurlijk”
Mannen, kom maar door met die rubberen banden. Isofrane, siliconen, Breitling / Omega rubber, RubberB… mij is het allemaal prima.
Het is maar een hobby
Gr. Roel
Ik heb nu meerdere Isofrane banden gehad, maar merk toch dat ik ze steeds weer weg doe. Daarna koop ik er na een tijdje wel weer eentje terug, maar toch…
Onder een bepaalde hoek vind ik ze fantastisch staan op mijn horloges, maar als ik ‘normaal’ naar mijn horloge kijk vind ik dat er te veel staart te zien is van de band. Nu heb ik ook kleine polsen dus gek is het niet, maar dit staat niet mooi naar mijn mening.
Hadden ze maar een maatje small, zucht.
Ik ben nooit kapot van geweest van Isofrane. Ik vind ze gewoon niet mooi.
Maar omdat iedereen er zo wild van is heb ik bij Obris Morgan een grijze lookalike/hommage gekocht en op mijn Steinhart gezet. Ik moet zeggen dat hij lekker zit en ook de looks beginnen te wennen.
Nu moet er wel een verschil zitten tussen een echte van 100 en de Obris Morgan versie die nog geen 20 USD kost. Wie heeft ze beiden (gehad) en waar zit het verschil in?