De nieuwe (echte) isofrane heb ik nog niet geprobeerd, maar het verschil tussen m’n Obris en m’n vintage isofrane is vooral dat de oude veel soepeler zit en meer textuur heeft (microbobbeltjes op oppervlakte). Beide zaken kunnen prima aan de leeftijd liggen. Daarnaast is het ontwerp ook wat anders (Obris heeft grotere gaten).
op een sub vind ik het persoonlijk niet uit zien
Op die Tissot hierboven ook niet. Een Isofrane is daar gewoon te dik voor (vind ik).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen verschil in zie of voel dat de meerprijs van pakweg € 80,00 rechtvaardigt. Je betaalt natuurlijk ook voor een groot gedeelte voor de naam Isofrane.
De OM is inderdaad wat minder geschikt voor kleine polsen, maar toch lekker soepel, dik en zeker geen stofmagneet. Nadeel van de OM (bij mij in ieder geval) was de overduidelijke aanwezigheid van de rubbergeur in tegenstelling tot de vanillegeur van Isofrane.
Voordeel van OM is de grote verscheidenheid aan beschikbare kleuren:
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/EB31848D-46B0-4281-8DB6-EEF933B15798_zpsheargchg.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/8AFD0D2D-170F-498A-8FBF-54938C86DDAF_zpsvoqt2kft.jpg.html][/URL]
Eigenlijk niks mis mee…
Eric
Daar ben ik het mee eens. Ik wil een ‘echte’ op de PloProf vanwege de historische link etc, maar voor m’n Monster etc. is de OM duidelijk goed genoeg. Het gaat niet bij dit ene exemplaar blijven. Tien keer beter dan een willekeurige siliconenstrap in elk geval. Bij de mijne hebben ze de rubbergeur issue opgelost door meer vanille in de mix te knikkeren
Sea-Dweller komt wel weg met zo’n dikke band! Sub wat minder imho…
sorry, het gaat OT, maar je hebt me wel aan het denken gezet
een hobby die niet gemakkelijk te stoppen is, lijkt me soms
Heb ze beiden gehad. Groot verschil, al moet ik zeggen dat de echte natuurrubberen bandjes van Benarus en Helson (75 euro) in mijn beleving niet onderdoen voor Isofrane…
Om maar niet een nieuw topic te openen… maar wou hem julie niet onthouden…
Slechts 3 echte… maargoed
Nooit een Isofrane gehad, maar wel wat andere rubber banden.
Magrette Rubber: lekker!
Certina: minder lekker
Obris Morgan: Prima!
Breitling: Prima!
Trouwens…
2x Isofrane zwart, 20mm in daglicht:
Bizar groot verschil in kleur!! Nou stoott het mij niet… maar zullen ze de compound hebben veranderen over de tijd? De blauwere voelt een inieminie beetje stugger ook.
Isofrane, tuurlijk wilde ik er ook een voor mijn duiker. Niet echt bijzonder draagcomfort wel prijzig met een beetje vanillegeur Snel door verkocht aan een ander forumlid.
Niet om flauw te doen, maar weet je zeker dat de rechter niet gewoon een blauwe is? Mijn blauwe heeft nl. precies dezelfde kleur…
Volgens mij is ie daar niet blauw genog voor… maar zou kunnen… Paul dacht ook dat ie zwart was :-p
Naja… hoe dan ook. Mooie band
Prima banden.
Het zou wel prettig zijn als Isofrane verschillende lengtematen gaat aanbieden. Bijv. M en L of iets dergelijks? Bij de huidige heb ik zo’n lang stuk over
Ik heb een 116600 soms op isofrane gedragen. Super comfortabel, nooit zo’n goed rubber gehad. Heb er nu niks meer aan, geen 20mm duiker meer. Moet de Panarai rubberen strap nog gaan proberen die ik nu heb