Nog meer Rolex-vragen?

Sorry allemaal voor mijn overvloed aan vragen, maar wil echt wel goed geïnformeerd zijn vooraleer ik weer een hoop poen opmaak.

In mijn vorige topic twijfelde ik tussen de Explorer II Polar en de Explorer 1,
maar ben nu een Oyster Perpetual 116000 tegengekomen aan een scherpe prijs.
Wat is het grote verschil tussen deze en de Explorer 1?
Ze zijn beide 36 mm en hebben bijna dezelfde dial, maar de 116000 vind ik aan veel scherpere prijzen.

Hier de foto’s:

Oyster Perpetual

Ik vind deze blue dial echt wel af de kroon op de 12 is ook wel mooier.

De Explorer 1

Hiervan is de bezel wel wat strakker en deze heeft andere wijzers, maar zijn er nog andere verschillen???

Nog een bijkomende vraag:

Ik heb bij een handelaar zowel de eerder genoemde Explorer 2 Polar als deze Oyster Perpetual 116000 redelijk scherp geprijsd gevonden.
Beide kosten 3400 euro, maar hier kan denk ik nog wel wat vanaf.
Beide komen volledig met doos en papieren.
De Explorer 2 is van 2007.
De Oyster Perpetual van 2009 en kost 3300 euro.
Ik weet wel dat men moet kopen wat men echt wilt, maar geld speelt toch ook een rol.
Welke van deze twee is de beste investering?
En welke zouden jullie kopen?

1 like

Verschil is dat de Explorer een sportrolex is en de OP een dress. Qua restwaarde een groot verschil.

Technisch verschillen weet ik niet, maar ik vermoed een andere kast, waarbij de Explorer sterker is, maar dat weet ik niet zeker.

Koop de Rolex die je wilt. Als dat een Sub van 6k is, neem dan geen substituut,mmaar spaar in een keer door. Of ga flippen.

Ik zou ook de oyster perpetual kiezen.

Alle horloges die je genoemd hebt in beide topics zijn Rolexen uit de Sports/Oyster serie.

Alleen de Cellini Lijn van Rolex zijn Dresswatches.

Ik zou de Explorer II Polar nemen als IK de keuze zou moeten maken maar als je het over de inruilwaarde gaat hebben kunnen we natuurlijk alleen maar een schatting maken, dat weet niemand zeker.

De Explorer II is een hele tijd een ondergeschoven kindje geweest maar is al weer geruime tijd in de spotlights terug te vinden.

Momenteel doen alle Rolexen behalve de Cellini’s het goed 2e hands dus op dat gebied zit je erg safe als je er 1 uit de Oyster serie pakt.

Je moet voor jezelf even nagaan waar JIJ mee wilt lopen koop je een Expl II Polar omdat je em cool vind of is de Oyster Perpetual of De Expl 1 meer je ding.

Alleen jij weet wat het beste bij jou past.

Ikzelf heb dresswatches geprobeerd dat is gewoon niet mijn ding dus ik persoonlijk zou voor de Expl II Polar gaan omdat ie naar mijn mening prima onder een pak gedragen kan worden.

Als ik een Expl II Polar zou hebben dan pas zou ik gaan rondneuzen voor een Expl 1 36mm een Oster Perpetual een Date-Just allemaal 36mm. omdat ik de Polar al heb bij anderen is het net andersom ze kijken eerst naar een dressy sports Rolex en later gaan ze voor het casual weekendhorloge zoals de Sub de Expl II of een GMT Master II.

T is maar net wat het beste bij je past en waar jij happy mee bent.

Groeten,

Noel.

Sta er ook even bij stil waarvoor je t horloge wilt gebruiken. Moet t n daily wear woren en draag je meestal jeans of juist pak, welk horloge vind je daar t beste bij passen?
Moet t juist je vrije tijds horloge worden, welke klokje vind je daar t beete bij passen?

De Oyster Perpetual by far.

Dat blauw is mysterieus, klasse!
Kan men zich jaren lang over verbazen.
In het echt wat lichter van kleur.( lichtval )

De rechte wijzers zijn mooier dan de Mercedes uren wijzer.
( wel mooi op de duikers )

De prijs mag nog wat scherper.:wink:

Grt.

Wellicht zorgen dat je 100% zeker weet (en op papier hebt staan) dat ze recent geserviced zijn. Ik heb net weer een ontevreden klant gehad (ik heb zijn horloge niet asngenonen aangezien onderdelen krijgen tegenwoordig een hel is) die bijna €1000 mocht aftikken voor een service beurtje bij club Rolex.

Gr. Men