Nog meer Seiko 2021 modellen

Klopt. Had t bandje als zijnde 20 mm gekocht maar blijkt toch iets smaller.

En wat betreft het venster: ik snap het dat het niet altijd als mooi ervaren wordt. Dit is de enige horloge van mij die het heeft. Op een horloge vind ik het wel prima. Kan me ook voorstellen dat de hardlex ooit vervangen wordt door sapphire en dan is ie ook weg.

1 like

13mm dik. De oude BigMil serie was 12mm dik, wat al vrij bruut was, maar die was 41mm van doorsnee. Nu is het 39mm. Ze hadden er beter aan gedaan om de kast 2mm dunner te maken zodat ie inclusief driehander en bol glaasje op 11 uit zou zijn gekomen. En dat had gekund met hun uurwerken, want de SARB033 was al 11,2mm dik.

Dat was mooier geweest. Intussen ben ik zelf blij met m’n Archimede Pilot 39, die dat met 10,2mm dikte wel gewoon goed doet.

Ik kom voorzichtig tot de conclusie dat ik de groene ga halen, de leren band weg ga tyfen en er een bracelet bij ga scoren. En uiteraard betere leren banden.

2 likes

Please geef ons een no-date.
Seiko, dit kan toch niet! Hou eens op met die faux patina en dan een knalwitte datum :grimacing:

Ook de markers zijn uit balans nu.

3 likes

Zonder datum zou hij te pruimen zijn, maar datum op half 5? Alsof de lugs er op de verkeerde plek zijn opgezet, brrrr.

Nieuwe MM200’s?

Heb er nog geen typenummers van gevonden.

6 likes

Of variant op de mm200 gezien de bezel en datum tussen 4 en 5 :thinking:

1 like

Idd, het scheelt ook dat de datum op 4uur zit zodat er niet weer een lume puntje op 3 uur hoeft te komen zoals bij de SPB187.

1 like

Hij is er wel een beetje tussen gepropt. :grimacing: Niet-heel-mooi.

1 like

Nee, dit zijn SLA modellen naar het schijnt.

1 like

Idd SLA modellen

3 likes

Maar geen MM300 ?

SLA055

SLA057

3 likes

Seiko Prospex 1959 Alpinist Modern Re-interpretation SPB259

Zo word hij genoemd, komt in oktober dit jaar uit limited tot 3500 stuks, voor een prijs van €750,-

2 likes

Hier kan je alles erover vinden.

Helaas vind ik 38mm voor mij net te klein.

2 likes

Stoeptegel editie? Welke referentie is dat?

2 likes

Ja misschien moet ik er flink aan wennen. Maar op mijn pols valt het eigenlijk een beetje in het niets.

2 likes

Wat vinden we van deze USA only kleur wondertjes? SLA053 en 059.
Met bijbehorende manchetknopen.

4 likes

Er schijnen ook een aantal re-issues uit te komen van deze Seiko;

Enkel dan in de prospex lijn.

Zie hier:

7 likes

Als die net zo mooi worden als de reissue van de rally diver dan ben ik fan!

1 like

Zou het 8R46 dan een nieuw kaliber zijn (variant op 8R48)?

1 like