Nog meer Zenith...doen of niet?

Serieus? Hoezo dan?

Toen je aangaf dat je wat een haat-liefde verhouding hebt met duikhorloges, de PO weg deed en je er je 2e Zenith voor in de plaats haalde dacht ik al dat je de smaak te pakken had qua wat meer verfijnde (dress) horloges. Dacht toen al dat kan nooit lang meer duren… :slight_smile:

Begrijp mij niet verkeerd, de PO en Speedy zijn fantastische iconische horloges, maar toch iets meer robuuste tool watches.

Ach so. Zit wat in hoor.

Fraai, fraai, die Elite…(hoe zou je ZONDER nog verder kunnen?)

Toch nog twee vragen voor je:

Bij wat voor soort gelegenheid of kleding zou je die nieuwe Zenith liever aandoen dan wat je al hebt?

Daarnaast; weet je zeker dat je er geen “kleur” bij wil? Bijv een blauwe plaat?

Of heb je je keuze al gemaakt :wink:?

Sinds kort heb ik een Speedy (naast een PO). Geweldig horloge, maar robuust is niet direct mijn associatie bij een Speedy.

Daarvoor vind ik het glas (geen saffier) en de bezel (geen keramiek) toch iets te kwetsbaar. Weegt ook veel minder.

Wit en er gebeurt wat maar zeker niks als ingetogen een vereiste is :slight_smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Wil je aub stoppen met het posten van dit horloge? Ik betrap me erop dat ik regelmatig naar de zwarte gluur. Door de grootscheepse renovatie hier zal het voorlopig bij kijken blijven…helaas!

doen, als zenith jou merk is waarom niet. Er zijn genoeg leden met meerdere Rolexen of breitlings!

Pfff… Ik ga vast proberen te fund raisen.

On topic: de lichte Zenith voegt mijn inziens niet veel toe. Vind het ook niet het mooiste model.

Allereerst is hij gewoon voor de afwisseling. Daarnaast is hij iets meer casual dan dezwarte die ik heb (vind ik).

Eigenlijk zou ik echter beter een robuste, goed waterdichte vriend kunnen gebruiken, maar ik heb nu eenmaal het meest met dressers of wat daar tegenaan hangt. Nomos Ahoi ook al eens overwogen, maar die haalt het toch niet bij een Orion of Zürich wat mij betreft.

Kleur is ook mooi, maar zilveren plaat vind ik ook vaak erg mooi.

Zeker een punt. Erg fraai. Ik vind alleen de kastvorm niet helemaal top. Ben ook iets meer van de moderne/strakke look.

1 like

1 like

Die maan is wel erg mooi gedaan inderdaad! Maakt er helaas noodzakelijkerwijs wel een corpulent knaapje van.

Veel meer uitgesproken dan de zenith - echte knaller dit als je het min vraagt

Waarom geen Nomos worldtimer?

2 likes

Wat zeg jij @tompj ???
Moet ik je een pb sturen ?
:expressionless:

Hoho…zover is het nog niet…:grin:

2 likes