Nog meer Zenith...doen of niet?

Ik ben nogal onder de indruk van een aantal Zeniths. Ik heb inmiddels twee exemplaren.

Deze:

En deze:

Maar een zilverkleurige dial vind ik ook altijd mooi. Wat vinden jullie van deze? Doen? Dan knikker ik wel weer wat uit de collectie (niet de Zeniths natuurlijk).

Ik vind hem ingetogen mooi. Vleugje vintage.

7 likes

Ik vind ze mooi :+1:

Gewoon doen man!

Wat maakt het allemaal uit?

Je leeft maar 1 keer.:slight_smile:️
Dan is 't toch makkelijk om te zien hoe laat 't is?

( hahaha​:sweat_smile::joy: ) sorry hoor…:wink::wink:

Doen! Prachtige horloges!

Ik vind je Zenith met kleine seconde (m.n. vanwege de plaatsing ervan) niet super. Je voorgenomen aankoop met centrale secondenwijzer spreekt me veel meer aan. Doen dus, wat mij betreft!

Schitterend, doen!

Wat mij betreft ook doen. Mooi horloge!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik weet dat je fan bent. Ik ook hoor. De Nomos is qua design heel bijzonder. Is niet degene die ik op het oog heb om te laten vertrekken.

Gewoon erg mooi. Toch zou ik het niet doen. Buiten de kleur van de plaat en locatie van de seconden biedt dit horloge weinig nieuws tov je zwarte. Ik snap de drang naar een lichte plaat, maar zou zelf zoeken naar wat anders.

2 likes

Goed punt wel…

Hij is prachtig.
En symmetrisch (bij mij altijd: +1!)
Maar ik vind 'm niet “bijzonder” of iconisch

Heb je al iets moois van JLC?
Memovox of “gewoon” een Reverso?

Deze blijft ook in mijn hoofd zitten:

5 likes

Echt iets bijzonders !
Even doorsparen …?
Lijkt niet onhaalbaar bij jou gezien je tempo :wink:

Gek op Zenith, maar de JLC heeft als dresser de voorkeur.

Dan moet de Nomos ook gaan eigenlijk…hmmm

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat het kan, maar mijn vrouw gaat op een gegeven moment wel ernstig mopperen…
Ik kan het verantwoorden als ik mijn vintage horloges eruit doe: Speedmaster en een Omega Memomatic. En dan de vraag of de Nomos nog veel draagtijd krijgt…

1 like

Ik zal voor JLC gaan. De moonphase complicatie is leuk om erbij te hebben. Zo krijg je Nomos nog wel enigzins draagtijd.

JLC vind ik voor 65+. Nee hoor!

Ik zou het doen, Tom. Ik zat er al op te wachten; denk dat kan nooit lang meer duren met die Speedmaster nadat je je PO weg deed…:slight_smile: