Tudor heeft voor de Only Watch veiling voor het goede doel een unieke versie van de Black Bay gemaakt, gebaseerd op de 7923. Als ze die nou eens in productie zouden nemen…
Ik vind hem helemaal geweldig, wat vinden jullie?
Ik vind het een geslaagde klok! weet niet of ik hem meteen zou kopen, maar vintage in een modern jasje vind ik wel mooi, maar ze hadden wat mij betreft best wel SEL’s mogen gebruiken ipv de bandaanzet zoals deze nu is, het zou de klok wat meer body / stoerder maken, of optioneel zodat je de SEL kunt wisselen voor deze aanzet ( pelagos doet ook zoiets ).
Past prima in de heritage range verder.
Ik ben niet zo’n fan van re-issues maar ik vind hem er op zich wel oké uitzien. Ik vind het ontbreken van end links juist wel leuk.
Wat ik erg jammer vind, is dat dit horloge is uitgerust met een ETA 2824. Niets ten nadele van dit uurwerk, maar omdat de 7923 juist de enige Tudor Submariner was die niet was uitgerust met een automatisch uurwerk. Dan moet je de re-issue ook voorzien van een handopwinder. Dat dit misschien niet praktisch is lijkt mij van ondergeschikt belang. Maak er dan een re-issue van de 7922 of 7924 van.
Doordat er een handopwinder in zat, was het horloge ook platter dan de 7922 en 7924. Dit lijkt de Black Bay kast te zijn, en die is allesbehalve plat.
Uit heritage oogpunt dus best een misser als je het mij vraagt.
Eigenlijk verbaast het me dat er nog steeds niemand in de markt voor inserts en wijzers voor de BB is gesprongen. Althans, ik heb nog niets kunnen vinden. Iemand?