Nu een duur ogend Zwitsers merk, namelijk “Alain Philippe http://www.alainphilippe.com/
”, dat zijn heren- en dameshorloges rijkelijk voorziet van edelstenen. Je moet er van houden.
Als ik op de site de Events doorlees, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het om peperdure klokjes gaat.
Kennelijk vindt men bij Alain Philippe de producten zo bijzonder, dat zelfs op of via de site de catalogus niet bekeken kan worden. Daarvoor moet je blijkbaar lid zijn van een bepaalde club met een daaraan gekoppelde inlogcode.
Alleen onder 'New Line" is een serie dameshorloges te zien. Brrrr.
Via ‘Drawings’ is een 3D-tekening van een model te zien, waarin m.i. het kaliber van een ETA-quartz-uurwerk is vermeld.
Dus in ieder geval geen manufacture productie.
Middels Googlen op "Alain Philippe’ of “Alain Philippe watches” is nog wat meer info (Basel World 2010) en zijn nog wat foto’s van modellen te vinden.
@ allen:
Bekende merken zijn over het algemeen de grote merken, die veelvuldig op dit forum besproken, opgehemeld en soms ook afgekraakt worden.
Ieder heeft een mening en mag die hier vrijelijk laten horen. In 99,9% gebeurt dat gelukkig met respect.
Toen mijn interesse in horloges begon te groeien zag en las ik voornamelijk over de grote bekende merken; ik schat volgens de besprekingen op dit forum hun aantal op zo’n 200 a 300.
M.i. moest de markt veel meer moois bevatten.
Dus ging ik alles wat ik tegenkwam op rij zetten. Zo bleek dat er inderdaad veel meer bestaat. Maar dat meer is meestal het minder - of onbekende segment.
Geen wonder dat daar dan ook rommel tussen zit. Wat resteert aan interessante merken kan zich uiteraard niet altijd verheugen op ieders enthousiasme.
Toch ontstaan er af en toe leuke en zelfs enthousiaste reacties op een merk of een bepaald type. Ik vermoed dat aan het eind van de rit iedereen wel eens iets van zijn gading tegen zal zijn gekomen.
Dus … vooral blijven lezen.
@Bidle - thanks, heb even de moeite genomen om te kijken met dat userid en password.
Het doet mij de broek niet bollen
Veel poeha over horloges maken met de nadruk op dat het kunstwerken van edelstenen zijn. Maar niets over het uurwerk zelf… dat zegt mij al genoeg.
Een horlogemaker hoeft heus geen manufactuur te zijn, of enkele mechanische horloges aan te bieden, maar een simpele vermelding van het gebruikte uurwerk vind ik toch wel het minste wat je kan doen.