Nog steeds op zoek...zwart strak horloge (niet klassiek)

hallo allen,

Steeds wordt ik weer afgeleid door andere mooie horloges waardoor ik er bijna 2 heb, echter nog niet hetgeen waar ik in het begin naar op zoek ben:
een vrij plat horloge,
modern
liefst 1 kroon, zonder extra knoppen
40mm (pols is 17cm),
rustig ogend maar liefst met bijzonder tintje,
zwart leren of stalen band,
de kast zwart maar mag ook zilver,
plaat ook zwart of erg donkerblauw.
Prijsklasse 600 euro of iets hoger.

Ik heb er een paar maar ben er nog niet uit…helaas is de Mido net wat te duur, is wat dikker, maar ben ik toch aan het overwegen…

Iemand nog ideen? veel dank…

Seiko sarx015

of een sarg013

1 like

Die heb ik inderdaad ook op het oog, dan wel een zwarte band aanschaffen. De sdgm003.

Van je foto’s zou ik de grijze mido multifort nemen, heel mooi horloge! Je kan ook nog naar hamilton kijken, die hebben ook leuke modellen die aan je eisen voldoen

als quarts iets onder en als automaat iets boven budget.

maar in het echt: prachtig afgewerkt horloge.

2 likes

Ik vind er veel vrij normaaltjes niet iets kleins opvallends hebben…de plaat mag ondanks donker een beetje opvallen, idd net als de brightz serie…

Geen idee wat deze kost maar de rest van jouw lijstje is afgevinkt.

Oja, laatste uitdaging voor mezelf, de wijzers het liefst recht en niet in een puntvorm (zie alle horloges hierboven)

Ik denk dat dit ze wel zijn haha, behalve nog de intramatic 38mm van hamilton…

Oh, zeg dat dan. :smile:

Zie net op de site van Movado dat ze binnen jouw butget vallen.

1 like

Zelf heb ik deze maar dan met witte plaat, stalen band. 2e Hands moet deze binnen jouw prijsklasse vallen.

1 like

Snelle zoektocht levert hier 3 extra opties op :stuck_out_tongue: Alle 3 net iets boven je budget.

Certina DS Podium Powermatic 80

Certina DS 8 Powermatic 80

Tissot T-Tempo

Je kan ook kijken bij EPOS. Die verkopen zelf helaas niet in Nederland, maar op WUS of ebay vallen ze met een beetje geluk precies in je prijscategorie.

Kijk eens bij de ‘emotion’:

Of de ‘originale’-reeks:

Zelf heb ik net deze originale 3420 besteld (grijs, geen zwart):

Je kan ook de Mido Baroncelli III een kans geven:

, die heeft een erg mooi uurwerk, en is mooi dun.

Verder zijn de Tissot powermatic en Certina DS goede opties, al hebben die een iets dikkere kast.

1 like

Top! Dacht dat ik ze wel allemaal had gehad, is EPOS een geresepecteerd merk?

Kwam deze nog tegen: https://www.chrono24.nl/epos/passion-open-heart-3412-limited-edition-888--id5025138.htm

Deze! Moet er bij mij ook echt eens gaan komen… vind deze lijn al jaren prachtig.

Zeer mooi deze grijze! Heb jij hem wel eens vergeleken met een Rado zoals deze;

Dus ook deze horloges zijn helaas niet te passen, dat blijft een grote gok…

3 likes

:smile: ja ik weet het candide! Naast de Mido nr 1 op mijn lijstje. Maar wordt nog lekker gemaakt met andere merken…weet ook niet hoe die met een zwart leren band staat met name omdat ik misschien toch wat platters erbij wil…die Sarb065…geweldig hoor!!

1 like

Heeft Braun iets in de collectie dat je mooi vindt? Hele strakke zwarte horloges. Even Googelen op “Braun Watches”.

Mooi die Rado! Helaas was deze niet voor mij. Iets te ‘sportief’, maar meer nog, ver buiten mijn prijsklasse. De reden voor de EPOS was voor mij vooral dat hij zo dun is (7,7 mm). Ik weet niet wat het is met mijn polsen, maar dikke horloges staan mij niet zo mooi.

Nadeel van EPOS is inderdaad dat ik het horloge niet heb kunnen passen, en ook dat ik nog uit moet zoeken waar ik heen kan als er iets kapot is of als ik hem over een paar jaar wil laten ‘servicen’. De SARB was trouwens ook mijn ‘plan B’.

Mocht je het Miyota-uurwerk een kans willen geven, zou je ook eens kunnen kijken naar de (iets goedkopere) klassieke modellen van Rossling&Co of Archimede.

1 like

Heel mooi, die open heart epos! Let wel op, mocht je het gemist hebben, dit is een handopwind-horloge. Sta je trouwens ook open voor Quartz?