Steeds wordt ik weer afgeleid door andere mooie horloges waardoor ik er bijna 2 heb, echter nog niet hetgeen waar ik in het begin naar op zoek ben:
een vrij plat horloge,
modern
liefst 1 kroon, zonder extra knoppen
40mm (pols is 17cm),
rustig ogend maar liefst met bijzonder tintje,
zwart leren of stalen band,
de kast zwart maar mag ook zilver,
plaat ook zwart of erg donkerblauw.
Prijsklasse 600 euro of iets hoger.
Ik heb er een paar maar ben er nog niet uit…helaas is de Mido net wat te duur, is wat dikker, maar ben ik toch aan het overwegen…
Van je foto’s zou ik de grijze mido multifort nemen, heel mooi horloge! Je kan ook nog naar hamilton kijken, die hebben ook leuke modellen die aan je eisen voldoen
Je kan ook kijken bij EPOS. Die verkopen zelf helaas niet in Nederland, maar op WUS of ebay vallen ze met een beetje geluk precies in je prijscategorie.
ja ik weet het candide! Naast de Mido nr 1 op mijn lijstje. Maar wordt nog lekker gemaakt met andere merken…weet ook niet hoe die met een zwart leren band staat met name omdat ik misschien toch wat platters erbij wil…die Sarb065…geweldig hoor!!
Mooi die Rado! Helaas was deze niet voor mij. Iets te ‘sportief’, maar meer nog, ver buiten mijn prijsklasse. De reden voor de EPOS was voor mij vooral dat hij zo dun is (7,7 mm). Ik weet niet wat het is met mijn polsen, maar dikke horloges staan mij niet zo mooi.
Nadeel van EPOS is inderdaad dat ik het horloge niet heb kunnen passen, en ook dat ik nog uit moet zoeken waar ik heen kan als er iets kapot is of als ik hem over een paar jaar wil laten ‘servicen’. De SARB was trouwens ook mijn ‘plan B’.
Mocht je het Miyota-uurwerk een kans willen geven, zou je ook eens kunnen kijken naar de (iets goedkopere) klassieke modellen van Rossling&Co of Archimede.