Nog steeds opzoek naar collectie topper

Hallo Forumleden,

Ik heb een tijd geleden ook al een paar vragen gesteld voor mijn nieuwe aankoop. Ik heb een Oris Aquis Clean Ocean nr903. En heb een prisma horloge quartz. Maar ik ben nu echt opzoek naar een klok van
-max €300
-max 38mm
-bekende muste have klok
-liefst een stijl vol en design Watch maar is geen must.

Laat maar weten wat jullie suggesties zijn.
Hieronder nog maar een plaatje van de Aquis om lekker af te sluiten

:wink:

3 likes

Voor 300 max gaat het hem niet worden naast de Aquis. Die verslaat ie niet, dus de collectie topper heb je al.

Let op: zet alvast een filter op SKX en consorten voor het overzicht.

1 like

Een gebruikte Seiko Sarb033/035 komt in de buurt voor rond de 300.

7 likes

misschien een 2e hands frederique constant?
Zijn wel degelijke horloges en iets totaal anders naast je oris

1 like

Dus je wilt achter de meute aanlopen i.p.v. je te onderscheiden?

:wink:

4 likes

Nee in tegendeel. Maar ik wil m’n collectie uitbreiden tot wat al klassiekers zijn of nog worden.

Jij moet die nieuwe Invicta hebben. Dertien in een dozijn look en een must have aan alle reacties te zien. Hou je nog centjes over voor wat bandjes en een hapje eten met de misses.

2 likes

Ik zou, als ik jou was, doorsparen. Voor 300 euro kan je niet echt een topper halen. Als je er nog eens 300 bij legt dan kan je net al weer wat leukers halen :slight_smile:

ik vraag me af wat je criteria zijn voor een collectietopper? Zodra je dat helder hebt, weet je of je budget van 300 euro realistisch is. Zo niet, dan stel je je wensen of je budget bij.

Er zijn genoeg leuke en kwalitatief goede klokken voor 300 euro te vinden, laat je vooral niet leiden door het “zwitsers” gevoel dat hier op het forum heerst :wink:

1 like

Doorsparen en…

2 likes

Komt goed bedankt ik kan natuurlijk altijd bijstellen

Een 033/035 voor die prijs koop ik allemaal op hoor :wink: die prijzen zijn helemaal niet meer courant vrees ik :sweat_smile:

2 likes

Mijns inziens is er in elk budget wel een “topper” te vinden.

Tot 100 euri zou bijv. een Seiko “vijfje” een topper zijn.

2 likes

@anon33714818EV eens hoor, maar dat ligt dus geheel aan de criteria van de TS. Ik geef in dezelfde post ook aan dat er genoeg leuke en kwalitatief goede klokken voor 300 euro te koop zijn.

Maar als een valjoux 7750 movement een criterium is voor een topper in de ogen van de topicstarter wordt het erg moeilijk :grin:

Dit is een aardige budget 7750:

https://www.uhr.info/de/Chronographen-von-UHR/UHR-274.html

1 like

Er komen nog wel wat invoerkosten bij, maar ik zou gewoon bij de Jomashop deze fraaie PRS 516 met Powermatic 80 uurwerk bestellen: :sunglasses:

https://www.jomashop.com/tissot-watch-t1004301605100.html


.

2 likes