Nog te fixen of niet?

Ik heb hier een horloge waarbij de pinnetjes zijn afgebroken langs beide kanten. Ik heb het gevoel dat je ze er niet kan uit doen. Weet er iemand hoe ik dit kan maken?

Misschien kun je met een ultadunne drevel (anders zelf maken van paperclip?)

de restjes pen eruit drijven, tikken. Let hierbij we op dat de lug voldoende ondersteund wordt, anders breekt die af bij de kast, eerder dan het restje pen uit het gat getikt wordt. Daar zul je waarschijnlijk iets voor moeten maken: een blokje aluminium (zacht materiaal) met daarin een klein putje, wat je dan onder de lug legt, zodat deze wordt ondersteund. Het restje pen tik je dan door het gat heen, en kan eruit omdat je dat putje gemaakt hebt in het blokje (beetje vaag omschreven maar hopelijk snap je me) Normaal zou ik ook het materiaal waar de pen in dit verwarmen, maar nu zie ik daar de mogelijkheid eigenlijk niet voor omdat het zo dicht bij de kast in de buurt zit.

Denk erom: met beleid! :slight_smile: succes

Ik denk dat je het kan uitboren met een tandartsboortje in een houder van 90 Graden. Ik ben in het bezit van een tandartsboor en zou dat voor je kunnen doen, In welk gedeelte van het land woon jij? Anders kunnen wij bijvoorbeeld op de rikketik beurs op 8 Juli afspreken. Stuur anders even een berichtje. Ik hoor het wel.

3 likes

Uurwerk demonteren en kastje in een ultrasoon. Zijn ze vaak zo los.

Even voor de zekerheid: waren het geen fixed lugs?

Ik denk inderdaad dat het hier gaat om een horloge met fixed lugs :o. Je ziet slechts een gaatje aan één kant. Is dat nog te redden of niet?

Te redden is het sowieso, een horlogemaker zal je ongetwijfeld kunnen helpen. Of de kosten daarvan de waarde van het horloge niet gaan overstijgen is een tweede.
Een nieuw pennetje ertussen solderen zodat je verse fixed lugs hebt zou een oplossing kunnen zijn, maar ook dan denk ik dat de oude gaatjes eerst moeten worden uitgeboord. Misschien dat je de huidige gaten (na uitboren van die dichte) kunt gebruiken voor normale springbars, maar ze zien er een beetje breed uit dus misschien wordt dat wat wiebelig.

1 like

Mijn tandarts ziet daar wel een gat in :innocent:

1 like

Oke bedankt! Ik weet wat me te doen staat! :slight_smile: