Nog te redden Moonswatch?

Zou graag willen weten of het nog mogelijk is deze Moonswatch te redden.
Lijkt dat het is misgegaan bij het verwijderen van de batterij.

Bij voorbaat veel dank!

Guus

Ik denk dat dit een nepper is, normaal zit de batterij recht onder het kleine dekseltje.

2 likes

Origineel hoort er een ETA G10.212 in te zitten en kan de achterkant er niet af alleen het kleine batterij dekseltje.
G10_212_AD_verso_0

Zo te zien hetzelfde Chinese uurwerk zoals in dit filmpje, waar je het hele deksel moet los halen om bij de batterij te kunnen komen

1 like

Inderdaad, zoals hierboven gesuggereerd zou dit wel eens een fake kunnen zijn. (Misschien wist je dat wel al) Heb je foto’s van de wijzerplaat? Dan kunnen we het zien aan de rechtse subdial. Bij een fake ziet deze er nog wel hetzelfde uit als bij de originele, maar de functie ervan is anders. Bij de fake werkt deze niet in functie van de chrono, maar is een 24u indicator (ook al gaat de subdial maar tot 10 I know).

Puur op basis van de foto lijkt de kleur van de kast ook wat te licht grijs te zijn om van een originele te kunnen spreken. Kan natuurlijk ook wel door de sterkte van het licht zijn.

Fakes zijn ook VERBOTEN hier.

:face_with_symbols_over_mouth: :no_entry_sign:

1 like

Ik ben eens gaan neuzen in mijn onderdelenbox en kwam dit uurwerk tegen. Is van een fake die ik toen eens via Aliexpress had gekocht en volledig gesloopt heb.

Let op het omcirkelde en vergelijk met de foto van TS.

Het betreft dus een fake volgens mij.

1 like

Dank voor jullie antwoorden.
Lijkt er inderdaad op dat het een nepper is.
Is alweer een tijd geleden, kan me niet meer de prijs herinneren, maar was niet bepaald goedkoop.
Had in ieder geval beter moeten opletten blijkbaar.

Nogmaals bedankt voor de info.

5 likes