Nog wat gekocht op de rikketik?

Beste Leen en Frans,

Nogmaals hartelijk dank dus!! Leuk om op deze, wat bizarre, manier twee medeforumleden te ontmoeten. De volgende keer kunnen we het wellicht gewoon over horloges hebben! Jullie hebben er nog een van mij tegoed!:)o

Groet,

Mark

Had wat te klussen op de camping, dus deze keer niet geweest.
Volgende keer maar weer.

gr Ron

Graag gedaan hoor Mark en mij ben je niets schuldig (en Leen ook niet denk ik) :wink:
Zelf zou ik ook blij geweest zijn als iemand mij had geholpen.
Overigens wel jammer dat je niet herkenbaar was als forumlid dan hadden we onder het genot van een bakkie ff kunnen kletsen.

mvg, Frans

MasterM Schreef:

Beste Leen en Frans,

Nogmaals hartelijk dank dus!! Leuk om op deze, wat
bizarre, manier twee medeforumleden te ontmoeten.
De volgende keer kunnen we het wellicht gewoon
over horloges hebben! Jullie hebben er nog een van
mij tegoed!:)o

Groet,

Mark

Misschien moeten we kaartjes maken en die opdoen, zodat we herkenbaar zijn?
Iets met het logo van het Forum?

Wat te denken van een http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,203970,203970#msg-203970 om de pols :wink:

Misschien een beetje aan de late kant, maar hier alsnog mijn aankopen + ervaringen.
Voor mij was het de eerste keer dat ik naar de Rikketik ben geweest en ik wist niet waar ik moest kijken! Het was groter dan ik verwacht had. Als 17 jarige voelde ik mij wel een beetje in de minderheid, maar met de opmerking “arme student” had ik daarmee wel een excuus om af te dingen. haha (:smiley:
Ik had gehoopt een oud (kapot) chronograaf uurwerkje te vinden voor een klein prijsje, maar dat heb ik helaas niet gevonden, maar wel een hoop andere leuke dingen:

Lederen horloge banden voor 3 euro?! daar heb ik er maar meteen 3 van gekocht (de 3e staat helaas niet op de foto)

Een beetje extra gereedschap kan ook nooit kwaad. Zo’n loep met beugel voor 4,5 euro is misschien niet de beste kwaliteit, maar bij Friederichs ben ik al 24 euro kwijt voor alleen de loepbeugel!Het proberen waard dus.

Ik kwam dit grappige Swatch horloge tegen toen ik een stapel oude horloges aan het doorzoeken was. Het horloge sprak me op de een of andere manier heel erg aan, niet om te dragen, maar gewoon als leuk hebbedingetje (en om aan te sleutelen). en voor 5 euro kon ik die niet laten liggen!

Bij veel tafels stond een bak vol met oude uurwerkjes. Zo kwam ik bij een van de tafels een bak tegen met allemaal oude uurwerkjes voor 50 cent per stuk! dus daar heb ik er 5 van gekocht. En bij een andere tafel ook nog een. Ik vind ze erg leuk om een beetje aan te sleutelen. De meeste liepen, maar 2 ervan niet. Inmiddels lopen ook die 2 weer.

En toen ik bijna wilde gaan kwam ik dit stophorloge tegen. De wijzerplaat en wijzers zitten er nog bij en het uurwerk is nog in goede staat. Voor 5 euro wilde ik het stophorloge graag hebben! Zo had ik toch nog een soort chronograaf. Ik verwachtte dat er veel mis mee zou zijn, maar het valt mee, de schade: Afgebroken tap bij ankerrad, missende veerton(??) en de balans as is kapot (doet het nog wel, maar alleen als ik het uurwerk vlak leg) Mocht iemand nog onderdelen hebben voor dit uurwerk dan zou ik die graag overkopen (type: L 14)

Ik vond het erg leuk op de Rikketik en ik kijk nu al uit naar de volgende keer! :smiley:

Wow, wat voor leuks je met een klein budget kunt vinden zeg. Top! (tu)