Het was een erg succesvolle beurs qua verkoop en ondaks dat ik niet heb kunnen rondlopen heb ik ook nog een aardige aanwinst kunnen scoren!
Slecht georganiseerd als ik ben had ik dit keer (ik heb door de jaren heen twee keer eerder een tafel gehad) toch aan bijna alles gedacht. Alleen niet aan wisselgeld en een steekkar om mijn spullen naar binnen te brengen
Gelukkige kon ik die van mijn vriendelijke achterburen lenen.
Ik had een tafel met erg veel bandjes (door een onoverdacht bod bij een BVA veiling begin ik binnenkort een online horlogebanden winkel ;)), oude horloges in alle categorieen qua prijs en staat, onderdelen, stopwatches, boekjes etc etc. Mijn doel was niet om er zo veel mogelijk uit te halen qua geld maar om zo veel mogelijk te verkopen. En dat is gelukt, toen ik weg ging had ik de steekkar van mijn achterbuurman niet meer nodig, ik kon de resten dragen (tu).
Het was bij mijn tafel vaak erg druk, wat mijn linkerbuurman (die vooral duurdere gouden (zak)horloges verkocht) soms tot wanhoop dreef, omdat mensen die bij mijn tafel probeerde te komen steeds voor zijn vitrine met prachtige zakhorloges stonden. Ik begreep dat hij dat niet leuk vond. Opmerkelijk was dat toen de man iemand vroeg opzij te gaan hij gelijk een echt Hollandse grote bek terug kreeg. Erg jammer vond ik dat voor mijn (niet Nederlandse) buurman, ik heb hem uit schaamte ook mijn excuses gemaakt. Zodra ik de ruimte had heb ik de kant die aan zijn tafel grensde leeg gemaakt van populaire artikelen. Toen was het opgelost.
Door de drukte en omdat ik alleen stond vergat ik te eten en te drinken (dat is voor de volgende keer, als die komt, misschien ook een goed idee, eten en drinken meenemen van huis!). Gelukkig kreeg ik van Leen en later Menno koffie ((tu) heren) en heb ik mijn tafel ook een kwartier gesloten met een doek van mijn aardige linkerbuurman. Ik ben gaan “lunchen” (het was al een eind in de middag) en heb onderweg mijn voorraad Tropic nog kunnen aanvullen.
Tegen het einde van de beurs (half vier) heb ik bij een buurman twee tafels naast mij nog een Zodiac Sea Wolf gekocht. Die lag gewoon, aan z’n originele band, tussen nog een twintigtal horloges los voor op zijn tafel. Zijn ongelofelijk lage vraagprijs van 60 euro (waar ik nog 10 euro af heb weten te krijgen) deed mij afvragen hoe het mogelijk was dat dat horloge niet al was verkocht? Toegegeven, de wijzerplaat is niet in een erg goede staat, maar bij thuiskomst heb ik even op ebay gekeken, daar worden (naar verwachting, veel Zodiac onderdelen zijn NOS nog goed te krijgen) verschillende NOS wijzerplaten aangeboden dus dat is niet al te lastig op te lossen. Ik koop denk ik een witte en een zwarte plaat, eens kijken wat mooier staat. De Sea Wolf stond al jaren op mijn (erg lange) wishlist door de imho prachtige acryle bezelinlay en de wijzers.
Foto iPhone:
Al met al een enerverende en erg succesvolle dag. Veel forummers gezien met soms erg mooie aanwinsten (Marco’s Union Soleure en de AEG wekker van Leen had ik ook wel willen hebben)! En forummers die me geholpen hebben met het verkleinen van mijn voorraad hartelijk dank! (tu)