Nog wat gekocht op de rikketik?

Vandaag voor het eerst op de Rikketik geweest; een ervaring op zich. Veel gezien en even de tijd genomen. Ben niet om 12 uur bij de koffietafel geweest, had de tijd nodig om rond te lopen aangezien ik niet teveel tijd had.

Conclusie, dat het leuk om 1 of 2 keer per jaar te kijken, vooraf je budget goed te bepalen en veel rondkijken…

Wat tijdschriften gekocht, een nieuwe opbergbox (de ander is toch te klein gebleken) en een aanschaf gedaan bij monsterwatches…gelijk maar even fotootje gemaakt met nieuwe nato band erop. Mijn enige seiko in de collectie op dit moment

en jullie?

Ik was er met een vriend en diens zoon, ik alleen push-pins gekocht.
Zowel vriend als zoon een hele leuke Vostok gekocht, vriend ook nog
een Di-Modell carbon voor op z’n C.Ward…(tu)

Door de drukte de laatste dagen totaal vergeten dat vandaag de Rikketik was :sunglasses: Hoe is het mogelijk :? het staat al maanden in mijn agenda. Hopelijk waren er dit keer geen koopjes :+

ik heb alleen wat bandjes gekocht, 2 x rubber voor op duikers en/of casio pro trek en een leren met rood stiksel, weet nog niet waar die op gaat, misschien wel op de breitling colt als afwisseling voor de rubberen band.

Ik vond het behoorlijk druk, maar het was ook wel “goed” weer om op zo’n beurs te lopen.

van harte met je nieuwe seiko … mooie klok (tu)

even een crosspost. Past hier ook beter.

Vandaag op de Rikketik een kastopener en uurwerkhouder gekocht. Gelijk de Zenith even opengeschroefd. Uurwerkje is echt in superconditie. Kaliber is 2531. Zegt mij overigens niks. Even een snelle iphone foto

Een monsterlijke aanwinst van Rob :smiley:

Beetje naakt, want de stalen band komt nog :wink:

Tot die tijd op een perlon :+

… daarnaast nog wat bandjes en een goedkoop gereedschapssetje :wink:

3 zwarte lederen 22mm banden bij ons aller Henrik :slight_smile:

Voor komende modificaties.

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate verworvenheid.
Een robuust horloge dat het weergeven der tijd met het nodige elan tot op grote diepte zal uitdragen!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze mastodont onder de horloges.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn beste hhe

Ziet er prima uit deze Seiko met nato band.
Met name de gematteerde horlogekast heeft een ingetogen schoonheid welke de tijd, beschouwend zal weergeven!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit complimenterende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

De mini-meet gemist. Vlak voordat ik van huis wegging, zag ik dat de wasmachine lekken… dat had eerst mijn aandacht nodig.

3 bandjes bij Henrik. Verder Ferrie Schweitzer en Rob even een hand gegeven. Niet echt bijzondere horloges gezien die ook nog te betalen waren. Een Omega Flightmaster van 2000 euro. Wel mooi, maar boven budget.

Overigens had ik wel erg veel problemen om in Houten te komen!

Menno

Hoi,

Ik heb een handvol dremelinzetstukjes van diverse soorten en rode polijstpasta gekocht. Verder het watch 2009 jaarboek en een Uhren exclusive 2008 jaarboek.
Was weer genoeg voor mij. Ik ben rond 12.15 bij de koffietafel langsgeweest, diverse mensen gevraagd maar niemand van het forum kunnen treffen.

Het viel me wel op dat er erg veel oude (vintage) horloges waren, en niet zoveel N.O.S. zoals je bijvoorbeeld op veilingsites treft. Dat is me wat tegen gevallen. Toch heb ik ook wel leuk spul gezien. Een ietswat vermoeid uitziende Omega Seamaster Bond lmt, maar daar klopte iets niet helemaal aan. De plaat was erg dof, en de lumen ook niet goed meer op kleur. Ik had daar een vreemd gevoel bij.

Veel oude en recentere Rolexen en Breitlings. Leuk om die zoveel in het echt te kunnen zien. Ik weet nu eigenlijk wel zeker dat zoiets toch niet helemaal mijn ding is. Op enkele rustigere varianten na dan toch.

Het was een geslaagde dag. Wel heb ik vooraf een goede sluiproute uitgezocht, aangezien de A27 op zijn kont lag, en ik niet van zins was om via een overbelaste A12 gigantisch om te gaan rijden :X

Binnendoor was de eenvoudige oplossing,

Groet,

Nico.

Hallo,
Helemaal uit limburg gekomen om aan alle verzoekingen weerstand te bieden,zelfs aan Hendriks mooie bandjes,niks gekocht dus.
Het was buiten toch klo…weer,echtbeursweer dus.
Moet kunnen voor een keer,volgende keer beter.
Groeten.
M.C.

Proficiat met de nieuwe aanwinsten! Zondags kan ik niet.
Hopelijk 17/7 wel, want das op een zaterdag!

Mijn bestelling bij Rob opgehaald. Het zwarte monster met saffierglas is geweldig!
Die lume, daar kan mij Breitling Colt automaat een puntje aan zuigen! (terwijl 1 van de wijzers al eens is vervangen) Tevens een geel vierkant beest (zelfverzon-
nen naam) en een Chrono bij hem opgehaald. Seiko 5 Racer zwart/rood wordt nagestuurd, saffierglas nog niet binnen. Voor deze alvast een zwart bandje met rood stiksel gekocht en bij Henrik nog een mooie bruine kroko 20 mm… En, wat denk je? Natuurlijk die laatste had een 18 mm. moeten zijn!! Gaat dus weer in de verkoop.

Toch is het me niet gelukt “de hand verder op de knip te houden” want ik heb ook nog een Union Soleure N.O.S. gekocht, blauwe wijzerplaat en oranje chronowijzers.
Vanwege de afzichtelijke band die eraan zat gelijk hiervoor een mooie blauwe band
passend bij de wijzerplaat gekocht. Was al heel lang op zoek naar iets moois met een blauwe wijzerplaat…

Qua foto’s denk ik dat ik morgen alle foto’s ineens ga plaatsen. Dus voorstellen en deze aankopen. Heb inmiddels foto’s in “mijnalbum” staan en ga zodadelijk om 10 over 10 foto’s van de aankopen schieten. Helaas moet ik er daarna als een speer vandoor maar ben morgen ook vrij dus dan ga ik verder met het fotoverhaal.

Al met al een leuke ervaring, zo’n eerste Rikketik bezoek!

Vr. groet Marco

Meer dan een bandje en wat O-ringen heb ik niet gekocht. Het viel me overigens op dat veel gereedschap via internet (inclusief verzendkosten) goedkoper kan worden verkregen.

Wel wat aardige vintage horloges gezien, maar op een of andere manier durf ik op de Rikketik toch niet goed te kopen. Ik vind het moeilijk om onderscheid te maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare aanbieders (al zijn prima aanbieders als Scorpione en Ferry Schweitzer natuurlijk wel herkenbaar).

Ik durf te stellen dat ik eigenlijk op eBay nog makkelijker koop. Daar liggen de prijzen volgens mij ook wel lager en ik ben nog niet teleurgesteld. Laatst nog een Omega Chronostop Driver uit 1968 gekocht voor een prima prijs en in originele staat.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Verder reed ik me bij aankomst al vast in de modder van de grasstrook van het parkeerterrein. Met hulp van twee medehorlogeliefhebbers (?) kon ik de auto weer loskrijgen. Ik heb deze mannen nog een kop koffie aangeboden, maar ze hadden (begrijpelijk) niet veel zin om in de regen te wachten totdat ik de auto behoorlijk had kunnen parkeren. Als deze mannen dit lezen: nogmaal mijn hartelijke dank! (tu) (tu)

Groet,

Mark

Verder reed ik me bij aankomst al vast in de modder van de grasstrook van het parkeerterrein. Met hulp van twee medehorlogeliefhebbers (?) kon ik de auto weer loskrijgen. Ik heb deze mannen nog een kop koffie aangeboden, maar ze hadden (begrijpelijk) niet veel zin om in de regen te wachten totdat ik de auto behoorlijk had kunnen parkeren. Als deze mannen dit lezen: nogmaal mijn hartelijke dank!

Groet,

Mark

Dat waren Frans(53) en ik Leen(V), niet alleen horlogeliefhebbers maar ook medeforummers :slight_smile: en inderdaad erg veel regen…, graag gedaan trouwens.
Ik was voor het eerst met een medeforummer en Alkmaarder (die per pb een gezamelijke tocht voorstelde), gezellig.

Gekocht? Een AEG wekker met van die vallende cijfers. Thuisgekomen constateerde ik dat t’ie het niet deed, opengeschroefd stof eruit en een vracht contactspray troep en lopen weer, behalve het wekgeluid :frowning:

Ook (nieuwsgierig geworden door een topic “inkoopactie”), deze,http://www.orangewatchcompany.com/milsub/index.php

van zo’n merkje wordt ik altijd wel wat nieuwsgierig, maar het schijnt nogal een gedoe te zijn met bestellen en ook (m.i) te duur voor een nieuwsgierigheid-probeersel. Nu voor weinig geheel compleet, pellican case en mesh-bracelet, met het Seagull uurwerkje.
Ik moet zeggen dat de bouw en afwerking erg goed is (misschien zelfs de prijs op de website wel waard), Rolex lookalike natuurlijk maar geen copie, andere wijzers, logootje op de wijzerplaat, wordt denk ik mijn vakantie horloge dit jaar.

Ook nog wat gereedschapjes aangeschaft, Frans een koffer, Henrik en Rob de hand geschud en van koffie voorzien.
Bij (seiko)rob zag ik trouwens een mooie gebeadblaste Monster en een Vijfje reissue duiker waarvan ik er minstens 1 wilde kopen, maar na een rondje was mijn geld op (neem beperkt mee ter zelfbescherming:)), dus bij Rob nog even online kijken.
Dit jaar vroeg gearriveerd, dan ben je de grootste stank etc. voor, buiten (snackkar) werd er overigens goeie koffie verkocht, in de regen dat wel.

Het was een erg succesvolle beurs qua verkoop en ondaks dat ik niet heb kunnen rondlopen heb ik ook nog een aardige aanwinst kunnen scoren!

Slecht georganiseerd als ik ben had ik dit keer (ik heb door de jaren heen twee keer eerder een tafel gehad) toch aan bijna alles gedacht. Alleen niet aan wisselgeld en een steekkar om mijn spullen naar binnen te brengen :smiley: Gelukkige kon ik die van mijn vriendelijke achterburen lenen.

Ik had een tafel met erg veel bandjes (door een onoverdacht bod bij een BVA veiling begin ik binnenkort een online horlogebanden winkel ;)), oude horloges in alle categorieen qua prijs en staat, onderdelen, stopwatches, boekjes etc etc. Mijn doel was niet om er zo veel mogelijk uit te halen qua geld maar om zo veel mogelijk te verkopen. En dat is gelukt, toen ik weg ging had ik de steekkar van mijn achterbuurman niet meer nodig, ik kon de resten dragen (tu).

Het was bij mijn tafel vaak erg druk, wat mijn linkerbuurman (die vooral duurdere gouden (zak)horloges verkocht) soms tot wanhoop dreef, omdat mensen die bij mijn tafel probeerde te komen steeds voor zijn vitrine met prachtige zakhorloges stonden. Ik begreep dat hij dat niet leuk vond. Opmerkelijk was dat toen de man iemand vroeg opzij te gaan hij gelijk een echt Hollandse grote bek terug kreeg. Erg jammer vond ik dat voor mijn (niet Nederlandse) buurman, ik heb hem uit schaamte ook mijn excuses gemaakt. Zodra ik de ruimte had heb ik de kant die aan zijn tafel grensde leeg gemaakt van populaire artikelen. Toen was het opgelost.

Door de drukte en omdat ik alleen stond vergat ik te eten en te drinken (dat is voor de volgende keer, als die komt, misschien ook een goed idee, eten en drinken meenemen van huis!). Gelukkig kreeg ik van Leen en later Menno koffie ((tu) heren) en heb ik mijn tafel ook een kwartier gesloten met een doek van mijn aardige linkerbuurman. Ik ben gaan “lunchen” (het was al een eind in de middag) en heb onderweg mijn voorraad Tropic nog kunnen aanvullen.

Tegen het einde van de beurs (half vier) heb ik bij een buurman twee tafels naast mij nog een Zodiac Sea Wolf gekocht. Die lag gewoon, aan z’n originele band, tussen nog een twintigtal horloges los voor op zijn tafel. Zijn ongelofelijk lage vraagprijs van 60 euro (waar ik nog 10 euro af heb weten te krijgen) deed mij afvragen hoe het mogelijk was dat dat horloge niet al was verkocht? Toegegeven, de wijzerplaat is niet in een erg goede staat, maar bij thuiskomst heb ik even op ebay gekeken, daar worden (naar verwachting, veel Zodiac onderdelen zijn NOS nog goed te krijgen) verschillende NOS wijzerplaten aangeboden dus dat is niet al te lastig op te lossen. Ik koop denk ik een witte en een zwarte plaat, eens kijken wat mooier staat. De Sea Wolf stond al jaren op mijn (erg lange) wishlist door de imho prachtige acryle bezelinlay en de wijzers.

Foto iPhone:

Al met al een enerverende en erg succesvolle dag. Veel forummers gezien met soms erg mooie aanwinsten (Marco’s Union Soleure en de AEG wekker van Leen had ik ook wel willen hebben)! En forummers die me geholpen hebben met het verkleinen van mijn voorraad hartelijk dank! (tu)

Eigenlijk heb ik hier niets aan toe te voegen behalve misschien dat het leuker is als je met zijn tweeën gaat en Leen is/was prima reisgezelschap (tu)

Persoonlijk zal ik niet gauw een horloge aanschaffen op de Rikketik dit omdat ik de kennis en het geluk van bv. een Henrik mis en ik de prijzen over het algemeen best wel hoog vind liggen.

mvg, Frans

LeenV Schreef:

Verder reed ik me bij aankomst al vast in de
modder van de grasstrook van het parkeerterrein.
Met hulp van twee medehorlogeliefhebbers (?) kon
ik de auto weer loskrijgen. Ik heb deze mannen nog
een kop koffie aangeboden, maar ze hadden
(begrijpelijk) niet veel zin om in de regen te
wachten totdat ik de auto behoorlijk had kunnen
parkeren. Als deze mannen dit lezen: nogmaal mijn
hartelijke dank!

Groet,

Mark

Dat waren Frans(53) en ik Leen(V), niet alleen
horlogeliefhebbers maar ook medeforummers :slight_smile: en
inderdaad erg veel regen…, graag gedaan
trouwens.
Ik was voor het eerst met een medeforummer en
Alkmaarder (die per pb een gezamelijke tocht
voorstelde), gezellig.

Gekocht? Een AEG wekker met van die vallende
cijfers. Thuisgekomen constateerde ik dat t’ie het
niet deed, opengeschroefd stof eruit en een vracht
contactspray troep en lopen weer, behalve het
wekgeluid :frowning:

Ook (nieuwsgierig geworden door een topic
"inkoopactie"),
deze,http://www.orangewatchcompany.com/milsub/inde
x.php

van zo’n merkje wordt ik altijd wel wat
nieuwsgierig, maar het schijnt nogal een gedoe te
zijn met bestellen en ook (m.i) te duur voor een
nieuwsgierigheid-probeersel. Nu voor weinig geheel
compleet, pellican case en mesh-bracelet, met het
Seagull uurwerkje.
Ik moet zeggen dat de bouw en afwerking erg goed
is (misschien zelfs de prijs op de website wel
waard), Rolex lookalike natuurlijk maar geen
copie, andere wijzers, logootje op de wijzerplaat,
wordt denk ik mijn vakantie horloge dit jaar.

Ook nog wat gereedschapjes aangeschaft, Frans een
koffer, Henrik en Rob de hand geschud en van
koffie voorzien.
Bij (seiko)rob zag ik trouwens een mooie
gebeadblaste Monster en een Vijfje reissue duiker
waarvan ik er minstens 1 wilde kopen, maar na een
rondje was mijn geld op (neem beperkt mee ter
zelfbescherming:)), dus bij Rob nog even online
kijken.
Dit jaar vroeg gearriveerd, dan ben je de grootste
stank etc. voor, buiten (snackkar) werd er
overigens goeie koffie verkocht, in de regen dat
wel.

Henrik Schreef:

Slecht georganiseerd als ik ben had ik dit keer
(ik heb door de jaren heen twee keer eerder een
tafel gehad) toch aan bijna alles gedacht. Alleen
niet aan wisselgeld en een steekkar om mijn
spullen naar binnen te brengen :smiley: Gelukkige kon ik
die van mijn vriendelijke achterburen lenen.

Door schade en schande wordt met wijs :#

Het was bij mijn tafel vaak erg druk, wat mijn
linkerbuurman (die vooral duurdere gouden
(zak)horloges verkocht) soms tot wanhoop dreef,
omdat mensen die bij mijn tafel probeerde te komen
steeds voor zijn vitrine met prachtige zakhorloges
stonden. Ik begreep dat hij dat niet leuk vond.
Opmerkelijk was dat toen de man iemand vroeg opzij
te gaan hij gelijk een echt Hollandse grote bek
terug kreeg. Erg jammer vond ik dat voor mijn
(niet Nederlandse) buurman, ik heb hem uit
schaamte ook mijn excuses gemaakt. Zodra ik de
ruimte had heb ik de kant die aan zijn tafel
grensde leeg gemaakt van populaire artikelen. Toen
was het opgelost.

Dat is nog eens collegialiteit (tu)

Leuk verhaaltje! :slight_smile: