Twee maal fortis hedonist quartz.
Beide op metalen band en ongebruikt.
De een is een met een zwarte wijzerplaat en dag, datum en seconden in drie aparte wijzertjes.
De tweede is met witte plaat enkel uuraanduiding met secondenwijzer en datum op zes uur.
Alle twee in de doos.
Geen moonfase want dat zouden automaten zijn.
Wederom is internet schaars met info - er zouden er maar weinig van in omloop zijn.
Watchuseek heeft één klein topic hierover.
Wat vinden/weten jullie kenners hierover en hebben deze horloges enige financiele- of verzamelwaarde?
Let wel.
Het is inderdaad de tweede keer de afgelopen dagen dat ik een dergelijke vraag hier plaats.
Dit is enkel omdat ik maar beginnend verzamelaar ben en het is zeker niet mijn bedoeling om van jullie kennis te profiteren of een handeltje te drijven.
Wie helpt me op het goede spoor?
Alvast bedankt.
Vinrouge
Ik kom verschillende exemplaren met moonphase tegen met een quartz uurwerk hoor.
Anyway, eentje is verkocht voor 100 euro, een andere voor 250. Weet je nog niks natuurlijk.
Hoe probeer je momenteel een verzameling te beginnen? Het lijkt erop alsof je het internet afstruint naar NOS/mint horloges en die probeert te kopen.
Klopt helemaal.
Heb tot nu toe een 15tal horloges en hou erg van de voor de hand liggende Japanners. Vooral de Citizens bevallen me erg. Heb net mijn eerste seiko sportura gekocht voor 50 euro.
Bezel fijngeschuurd en alles beetje gepolijst en gepoetst. Horloge ziet er nu wel gebruikt maar in prima conditie uit.
Dat vindt ik ook erg leuk om te doen.
Als ik lang genoeg forumlid ben ga ik enkele van mijn eerste (nieuwe)aankopen te koop stellen om er nog enkele aan te kopen binnen een iets hoger segment.
Echter voor de top heb ik het budget niet maar ik voel dit niet als een gemis.
Enkel de Omega seamaster zou ik nog graag toevoegen.
Maar zoals je reeds aanhaalde koop ik graag jong tweedehands, eventueel met een beetje werk aan.
De Fortis zou ik inderdaad aankopen om later een duurdere aankoop te helpen financieren.
U hebt dus blijkbaar een goed inzicht
Ik zou die Fortis quartz niet kopen als ik eerlijk ben. Ik vermoed dat er geen markt voor is.
Ik denk dat het verstandig is om je te beperken tot een paar merken en/of modellen waar altijd wel vraag naar is. Dan kun je je daarin verdiepen en weet je precies hoe iets eruit hoort te zien en wat de waardes zijn.
Ik hoop voor je dat het lukt om op deze manier jezelf in de horloges op te werken en duurdere horloges te kunnen kopen. Ik vrees alleen dat er ook nog wel wat teleurstelling bij komt kijken. Soms heb je wel eens een mazzeltje, maar de meeste van die handelaars op internet zijn natuurlijk ook niet achterlijk. Of je echt fatsoenlijk winst kan maken, vraag ik me af.
Ik probeer je er niet vanaf te praten hoor. Je moet gewoon doen waar je zin in hebt en het is een leuke hobby, maar een beetje tegengas af en toe kan geen kwaad denk ik.
Ik had laatst trouwens nog een Seamaster te koop staan hier. Heb je die gemist of nog even te hoog gegrepen?
Voorlopig te hoog gegrepen.
Als ik het per se zou willen kan ik het wel kopen maar zoals je zelf aanhaald moet soms de voet even van het gas en op de rem.
En aan ons gezinsbudget wil ik niet komen.
Met nog een andere hobby (sigaren en muziek op vinyl) entwee studerende zonen waarvan een aan een haast niet betaalde topsport doet is het kijken en omzien.
Ook reeds gezegd dat ik niet van zin was jullie kennis te misbruiken om een winstgevend handeltje op te zetten maar soms komt er iets voorbij waar iedereen van zou profiteren.
Ga deze keer die aankoop idd niet doen.
Model lijkt niet populair en dan kan ik beter mijn centen in mijn zak houden.
Bedankt voor het advies.
Inderdaad.
Gekocht bij versato juweliers in antwerpen voor 495, was later na modelwissel 395.
De eigenaar had ook enkele tissits en certinas, ook in dezelfde winkel gekocht.
Zijn woorden : 75 euro is misschien wat veel want hij is vuil en smerig en laten opkuisen kost me ook een hoop, dus voor 50 mag je hem hebben, dan ben ik er vanaf want ik heb net mijn twee t-touch gekocht in een andere kleur.
Uurtje poetsen, veel lauw water en een uuurtje of twee met polijstmiddel op een doekje en nog eens wat blink gegeven met inoxpoets en ziedaar.
Een gebruikte maar bruikbare glimmende sportura in de lade.
Morgen eens een dagje dragen. Loopt tot nu tot op de seconde gelijk met mijn wave septors.
Yep,voelde me eigenlijk wat ongemakkelijk bij.
Ik wist dat het geen namaak is en dat een avondje poetsen veel zou helpen.
Ben nogal een eerlijke piet op dat gebied en had het moeilijk mijn lippen op elkaar te houden.
Even dacht ik "misschien is er technisch iets fout dus vooruit dan maar, dan neemik een gokje"
Maar dat blijkt nu precies ook in orde te zijn.
Toen ik het woord certina liet vallen zei hij droogweg "ha ja daar heb ik er, denk ik, ook nog een paar van.
Enkele nieuwe en een paar van die ouwe met zo’n schilpadje op.
Toen dacht ik inderdaad,meenemen die seiko.