Nolex

Vooraf: Nee! ik wil geen nieuwe discussie starten over nepperds.

Ik zoek een duiker en geen japanner. En een dure jongen van de bekende merken zit er ook niet in.
Dus ben ik op het spoor gekomen van de Steinhart Ocean-1, Marcello C Nettuno 3, Robert Poseidon of iets dat daar op lijkt.
Daar naar zoekend kwam ik via de zoekoptie (2824*,2836*,div*) op eBay dit tegen: ik noem het maar een “Nolex”.

Te koop bij: http://cgi.ebay.nl/SUBMARINER-DIVERS-WATCH-SWISS-ETA-2836-ETA2836-MOVEMENT_W0QQitemZ350109414709QQcmdZViewItem?hash=item350109414709&_trkparms=72%3A1399

Eigenlijk vind ik dit wel wat hebben, vind ik dit wel geestig ook: een totaal anoniem ding.
Je kan niet zeggen dat dit een nepperd is: er staat helemaal nix op, niet voor, niet achter.
Maar wat ik er nou echt van moet vinden, dat weet ik niet.
En fora afstruinend kom ik ook nix over deze klokjes (en de verkoper ervan) tegen.
Wat vinden jullie??

1…2…3…4…5…6…7…8…9…10…

Soms helpt tot 10 tellen, ik ben helemaal niet van dit soort dingen maar deze vind ik dan weer grappig.

Wat moet dat gaan kosten?

en wat zit er in als er niets op staat?

hcptdg Schreef:

en wat zit er in als er niets op staat?

Hangt ervan af

sjokotof Schreef:

hcptdg Schreef:


en wat zit er in als er niets op staat?

Hangt ervan af

Joh!

Och, ik vind het wel aardig, zo’n lege wijzerplaat. Mooier misschien wel dan zo’n hele volle bij 't orgineel.

Het is het meest gekopiëerde model, en vele, ook gerenomeerde merken, hebben er een variant op, zie ook dit
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,81885,81885#msg-81885
topic.

Groeten,

Martin

Dat is een leuke voor een inkoopactie, kun je zelf de bezelkleur kiezen!

hcptdg Schreef:

sjokotof Schreef:


hcptdg Schreef:



en wat zit er in als er niets op staat?

Hangt ervan af

Joh!

Eye opener huh?

Vind hem eigenlijk wel mooi.

Specificaties zijn niet slecht:

Eta uurwerk
saffier glas
150m waterdicht

Hmmmmm… tempting

quanta costa? :slight_smile:

hcptdg Schreef:

quanta costa? :slight_smile:

Vind je toch via de link onder TS’s foto (net als wat ‘erin zit’ ‘als er niks op staat’)?

sjokotof Schreef:

hcptdg Schreef:


quanta costa? :slight_smile:

Vind je toch via de link onder TS’s foto (net als
wat ‘erin zit’ ‘als er niks op staat’)?

Ebay is bij ons thuis door de censor geblokkeerd :slight_smile:

hcptdg Schreef:

sjokotof Schreef:


hcptdg Schreef:



quanta costa? :slight_smile:

Vind je toch via de link onder TS’s foto (net
als
wat ‘erin zit’ ‘als er niks op staat’)?

Ebay is bij ons thuis door de censor geblokkeerd
:slight_smile:

OK, hopelijk vliegt dit onder des censors veelziende radar: zowat 200 EUR.

sjokotof Schreef:

hcptdg Schreef:


quanta costa? :slight_smile:

Vind je toch via de link onder TS’s foto (net als
wat ‘erin zit’ ‘als er niks op staat’)?

Aha… ik had de link niet gezien.
Tsja… 2 honderdjes vind ik dan toch wel wat veel voor zo’n ding.

Verder vind ik die oranje besel spuuglelijk en de datumschijf lomp (op het plaatje). In het zwart zou ik het horloge wel eens irl willen zien (tu)

ik heb deze ook gezien op e-bay.de en ik meende dat deze 145 euro moest gaan kosten met eta 2428-2 uurwerk.
Gr Dennis.:slight_smile:http://cgi.ebay.de/Submariner-Automatik-Eta-2824-2_W0QQitemZ290267176169QQcmdZViewItem?hash=item290267176169&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Staan er vaak op ook al eens tegen gekomen op de zoekterm submariner, ze hebben ook een gmt versie en een explorer versie trouwens!

Zijn gewoon imitatie rolexxen met een andere plaat, zal me niet verbazen als die van de zelfde band rollen als die eta rolexxen.

Ik vind zo’n Bolex, oh nee, Nolex wel een beetje kaal.

Wat te denken van een Tourbillon bij dezelfde verkoper voor minder dan 350 euro?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350109414707&ssPageName=MERC_VI_RCRX_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=350109414709&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DS%2BI%2BSS%26itu%3DISS%2BUCI%2BSI%26otn%3D4

Weet iemand wat voor uurwerk daar in zit, het ziet er netjes uit.

Nivelacuso Schreef:

Vind hem eigenlijk wel mooi.

Specificaties zijn niet slecht:

Eta uurwerk
saffier glas
150m waterdicht

Hmmmmm… tempting

:slight_smile: Ja, dat bedoel ik dus.

Voor de vragenstellers die de link niet zagen: er zou ETA 2836 in zitten, kan 150 m onder water en het heeft saffierglas.
En moet ca. 200 euro kosten.

De kleine wijzer heeft zoiets gelijk op mijne Mercedes staat… het logo van de STER van Mercedes.
Verder ben ik gaan vergelijken van de metalen band. Deze is praktisch dezelfde als bij de Raymond Weil Nabucco 7800-ST-05207.
Verder vind ik het eigenlijk een heel raar uurwerk… Wel leuk genoeg om verder te speuren natuurlijk…

Ik snap niet waarom je zoveel geld uit zou geven voor dit horloge. Omdat het een saffier glaasje heeft? Of een ETA uurwerkje? Sorry maar ik vind dit wegegooid geld. En wat dacht je van de doorverkoopwaarde?
ALs je toch voor zoiets gaat neem dan een paar Alpha’s.