Nomos automaat manufacture

het is inmiddels geen nieuws meer , nomos met automaat en manufacture
ze blijven mooi , ik kwam de volgende foto’s tegen en het leek me wel de moeite waard om ze even te posten
van de ene kant vind ik ze om zelf te dragen te klein , misschien dat ze nog meer groeien al weet ik niet ofdat het klokje ten goede komt .
dus in mijn geval leuk om naar te kijken (tu)
http://www.glashuette.com/de/magazin_details81.html

prachtig!

Mooi hoor, leuke rotor met die geneva stripes en die 2 openingen. Ook de manier van afwerking bij het tandwiel boven de rotor (hoe heet die?). Spreekt me wel aan dat horloge.

Ziet er idd zeer smakelijk uit!

Grappig ik vind juist de meeste horloges te groot :slight_smile: voor mezelf.

Blijf het een mooie horloges vinden. Ze hebben een heel eigen look.

Wat is de diameter van de kast dan zonder kroon? Ziet er niet klein uit namelijk…

de tangomat automaat heeft de grootste diameter 38.3mm
daarna komt de sport met 36,5mm de rest volgt met 35mm en dan nog de tetra 27,5 in het vierkant al dacht ik dat deze in twee maten verkrijgbaar was.

echt groot zijn ze dus niet

Dit is echt waar voor je geld, maar ik vind zelf de vormgeving wat te modern. Is persoonlijk.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Vind het echt wat hebben en zeker met een eigen uurwerk. Zal wel redelijk prijzig zijn.

Is het net zoals bij andere producten zo, dat na een tijdje de prijzen dalen van dergelijke nieuwe uurwerken? Wat is dan een tijdje? Een half jaar?

Vooral het uurwerk is een plaatje om te zien, wat mooi bewerkt!

Guus

Ben benieuwd wat het mag gaan kosten en wanneer die verkrijgbaar is. Deze zou ik best willen aanschaffen.

De eerste voorserie is al verkrijgbaar. Die kon je eventueel na 1 jaar weer omruilen bij de fabriek als je niet tevreden was.
Prijs lag geloof ik rond de 1300 euro.

Dat is op zich nog best te doen…

Hieronder een plaatje van de werking van het uurwerk.