Nomos Club 36 "DE GRIFF x NOMOS"

Hahaha, maar je kan nog altijd met je telefoon lichtje op de sunburst dial schijnen en even wegdromen, toch?

Nomos vond ik nooit zo’n interessant merk, maar de Club heeft erg mooie configuraties moet ik bekennen.
Momenteel zit ik het zowaar te overwegen.
Potentiële dealbreaker zijn die lange lugs.
Daar kan elke zichzelf respecterende agrariër flinke akkers mee trekken.
Met name die special edition die voor Ace juwelers is uitgebracht vind ik erg om aan te zien.

1 like

Hier wordt niks gedroomd, hier is alles Dunkel.

Kijk die band eens mooi op de kast aansluiten joh.

Ga hem wel even passen voor je 'm koopt. Toen ik 'm omhad schrok ik me een hoedje van dat gat. En fwiw, ik had een 36mm met leer om.

2 likes

Alles is relatief. Hier is mijn ex van 38mm op de pols. Valt toch mee vind ik? Het is vooral die stalen band die je op het verkeerde been kan zetten.

3 likes

Wellicht heb je gelijk.
Ik moet 'm gewoon even passen.
Als de lugs niet al te ver over mijn babypolsjes uitsteken dan heeft de Club een plekje relatief hoog op mijn verlanglijstje gekregen.

Ik lees altijd dezelfde bezwaren en ik had zelf ook heeeeele zware bedenken toen ik mijn club 38mm bestelde zonder ooit een Nomos gepast te hebben. Zeker op mijn kleine polsjes, moest dit horloge er belachelijk uit gaan zien. We zijn nu bijna een jaar verder en ik draag vandaag mijn Club met liefde.
De lange lugs horen bij het design en vallen met de OEM canvas band niet overdreven op door de dikke ‘loop’. Hierdoor is het gat tussen kast en band ook niet opvallend. Deze band draagt uiterst comfortabel overigens. Het horloge als geheel, vanwege het slanke profiel ook.

Mijn advies: Ga ervoor. Kwaliteit is er en de charme al helemaal.

Edit: en kies een leuk kleurtje ipv zwart, kleurtjes is zeg maar echt een ding bij Nomos :+1:

10 likes

Ik vind hem wel aardig hoor :slightly_smiling_face:

Alleen ik vind die ronde gepolijste kast niet één geheel vormen met die gematteerde fixoflex-achtige band

Ook dat, ja
De lugs hadden een millimetertje korter gekund

Mooi of niet mooi, blijkbaar zijn de eerste en laatste 21 kopers toch vlug gevonden want ik zie op de website nu " sold out".
Was er hier iemand snel genoeg?

De lugs moet je van houden, maar dit is gewoon een retro kast zoals het hoort. Ik vind ‘m top, het geeft wat extra presence om de pols.

Een voorbeeldje van een jaren 40 exemplaar van mijn grootvader met een dergelijke kast:

Ontopic: vooral de eigen balansveer op het alpha caliber vind ik een leuke toevoeging! Verder is’t een zoveelste leuke uitvoering van de club reeks. Echt een tof model om LE’s mee te maken :+1:

3 likes

Ik vind het een mooi horloge al had de kroon van mij wel wat kleiner gemogen.

En daarnaast zie je met een overpriced elastiekje niks van je gat. Problem solved :nerd_face:

9 likes

Echt, die foto’s van jou zorgen er bijna voor dat ik er ook 1 wil!!! :star_struck:

2 likes

Ahw stop it Roald :joy::hugs:

1 like

:cupid:

1 like

En dit zijn toch mooiere poten dan die spillebenen van de Ahoi :smiley: :+1:

1 like

De lugs te lang zijn?
Er een gapend gat tussen de band en de kast zit?

Lekkere combi dit zeg. Perfecte match

1 like

Exact. Die lugs van de Ahoi en Tangente zijn dan weer totaal niet aan mij besteed.

Hmm, eens even denken wat ik er van vind… Ik vind het vooral een Nomos :wink: (nuff said)

Ook dat waren inderdaad bewuste keuzes schat ik zo. Daarvoor hoeft niet iedereen het mooi te vinden.

3 likes