Nomos gaat een forse stap hoger

Nomos gaat de concurrentie aan met o.a. Lange met twee nieuwe modellen, de Lambda en Lux. De handwinduurwerken zijn wel heel fraai; de wijzerplaten kunnen me minder bekoren. Prijzen vanaf €12.800.
http://www.nomos-store.com/Gold-Kollektion/Lambda/Lambda-Weissgold.html
Groet Roelof

I like!

NicoB)-

begrijpelijk. zoveel merken willen zich naar t hogere segment bewegen.

maar de wijzerplaat vind ik maar zozo met die overdreven grote power reserve. natuurlijk willen ze t showen, maar ik vind t niet zo mooi. uurwerkje aan de achterzijde vijd ik wel weer erg mooi gemaakt. en leuk hoe sierlijk hoe die edelsteentjes als n slingerchtige sterrenbeeld achter elkaar aan zitten.

…stap hoger… maar wat een vreselijk ding om te zien vind ik, dus het uiterlijk is er voor mij niet beter op geworden.

Niet mijn ding! Inderdaad, die wijzerplaten.

Uurwerk zeer fraai, wijzerplaat erg overdreven met die grote gangreserve aanduiding. Niet mijn ding, en zeker niet voor deze prijs.

DE lux vind ik dan weer wel mooi!
Meer een groot dameshorloge.

Zeer fraaie uurwerken.
Wat zou de prijs worden en RVS?

Geen rvs, alleen witgoud.

Zó! Dat had ik niet verwacht van dit merk. Ik vind 'm wel erg mooi en onderscheidend.

Ik vind het wel mooi. Zo te zien hebben wat betreft uurwerken en de afwerking daarvan goed gekeken bij de buren in Glashütte.

Benieuwd of ze dit prijsniveau vast gaan houden in de toekomst.

Tja, prachtig uurwerk in een strakke typische Nomos kast. Ik ben benieuwd of ze zich tussen Lange en zonen en GO kunnen handhaven
Gr.
Han

Ik vind Nomos een mooi en sympathiek merk, maar Lange & S is een klasse apart en nog heeeel ver weg. Hoewel aan de andere kant van de straat in Glashuette.

Ik heb even nagedacht & geaarzeld met reageren. Vind Nomos ook een bijzonder sympathiek merk, maar ik vind het design niet echt fraai. Het uurwerk zal zeker op een hoog niveau liggen, maar de kasten, wijzerplaten en totale uitstraling halen het niet bij de twee grote Glashütter merken.

Ik had bij een opstap naar een hoger niveau, meer verwacht. Dit is het niet voor mij.

Vindt het wel wat hebben, maar voor dat geld … nee niet voor mij

Het zijn wel gouden kasten!
Kijk eens bij andere merken wat ze daar voor vragen.
Ik vroeg me af wat een stalen uitvoering zou gaan kosten ook om die reden.
het zou me niet verbazen als de stalen varianten van deze horloges onder de €6000,- zouden zitten of nog lager.

Nog geen koopje maar al wel een ander segment :wink:

Ik heb de Lambda en de Lux twee weken geleden live gezien, tijdens een demonstratie van Nomos bij juwelier Oeding-Erdel in Münster. En hoewel ik Nomos een prachtig merk vind (ik heb zelf een Club met Alpha-uurwerk), doen deze ontwerpen me weinig - zeker voor het geld. De tweekleurige wijzerplaat van de Lux vind ik zelfs ronduit lelijk. Hoewel de uurwerken er prachtig uitzien, vind ik de beide nieuwe modellen qua ontwerp geen aanwinsten.
Op de een of andere manier heeft Nomos het no nonsense-karakter getild naar een segment waar het niet thuishoort. Jammer. Naar mijn mening hadden ze voor de helft van het geld iets veel mooiers kunnen ontwerpen. Voor nog eens de helft minder hebben ze tenslotte ook de Zürich kunnen maken, en dat vind ik van buiten en van binnen nog altijd een beauty.