NOMOS Glashütte - Oog voor detail

Ik heb nu even de tijd genomen om het aandachtig te lezen. Er was natuurlijk nooit een Zwitsers monopolie op het echappement, daar komen naar mijn smaak al sinds jaar en dag iets teveel uurwerken voor uit Japanse fabrieken gerold.

De neiging van de Duits sprekende wereld om te doen alsof Japan, China en Rusland niet bestaan is toch een dingetje, merk ik. Dat terwijl de Japanners en Duitsers dezelfde kleurschema’s wel tof lijken te vinden, dit jaar:
200120_belt01

Dat gezegd hebbende: Als de goede man dat zo heeft aangepakt, met een handgeschreven verhaal, een door de CEO ondertekende brief, kaartjes en tekeningen er bij en de hele mikmak…

Ik zou even een Nomos bestellen. De 36mm Ahoi die iedereen maar blijft noemen, of hij nu Signalweiss, Atlantik, Silber, Blau of Rot is… Ze zijn allemaal cool.

Takes a lickin’ and keeps on tickin’, die Ahoi.

5 likes

Volgens mij heeft @Fate_Amenable_To_Change de Blauwe Ahoi Neomatik toch?

Heb ik in Frankfurt omgehad in december. Mooi hoor alles klopte en de oranje kleine seconde wijzer is een mooi contrast. Ik zie die kleur vaker liggen in Duitsland. In t achterhoofd spookte toch nog de Neomatik met de witte wijzerplaat. Uiteindelijk gepast en ik ben om.

Ik zal ook even een catalogus bestellen. Die wat ik heb is ook al een aantal jaar oud zonder de nieuwe modellen.

2 likes

Klinkt als een plan de champagne. Als ik binnenkort weer toe ben aan een nieuw klokje (Net de BB58 op de kop getikt, moet natuurlijk wel “bijzonder blijven”) kom ik graag een keertje de Neomatik bewonderen.

Mocht je ooit overwegen hem op het blauw te zetten hoor ik het graag :wink:

Eens, vind zelf de afwisseling helemaal niet gek. Zolang ze de andere modellen maar beschikbaar houden… Meisterdinger blijft voor mijn gevoel iets teveel hangen in hun design.

1 like

Weet je hoe het zit met de prijzen daar in Duitsland? Valt me op dat de adviesprijzen t.o.v. de aangeboden prijven op Chrono24 voor nieuw erg veel kunnen schelen. Bijvoorbeeld: Nieuw voor € 2.479 (linkje) tegenover de € 3.240 adviesprijs van NOMOS (linkje).

Of is dit nou typisch de grijze markt en heb je dan eventueel gedoe met garantie?

Ik heb 2450 betaald bij de grijze handelaar, in dit geval WatchFever in Mulheim a/d R. Kwam gewoon complete met gestempelde garantiekaart van een AD.

De adviesprijs had ik er niet voor betaald. Tot 2900 vind ik het prima, maar meer dan 3000 voor die Ahoi had ik zelf niet gedaan. Zo ben ik ook aan de GS gekomen, daar heeft Seiko me een vorstelijke korting gegeven, zij het initieel per abuis. :slight_smile:

Voor een volgende GS ben ik met Solojapan aan het praten, of zou de boetiek weer korting moeten geven. Ik heb geen last van m’n doekoe, maar ik koop dan ook meestal om te houden.

1 like

:joy:

1 like

Ik kan een heel eind met je meegaan, maar ze maakten mijns inziens een kapitale fout door de Club als studentenhorloge aan te prijzen. Dat heeft me tot voor kort van aanschaf weerhouden. Hiermee kan ik me met 46 jaar maar moeilijk mee identificeren. Inmiddels ben ik zo ver dat het me niks meer kan schelen. Een Club 735 met lichte dial moet en zal er komen. :wink:

3 likes

Wonderlijk inderdaad.

2 likes

Zag idd op Chrono een nieuwe staan voor aardig onder list.

Waar ik m gezien had lag die voor 2940 dacht ik. Zonder door te vragen.

1 like