NOMOS Glashütte - Oog voor detail

Ha,

Vrij recent een catalogus van NOMOS aangevraagd via hun website. Was eerlijk gezegd behoorlijk verrast met wat er mijn kant op kwam. Voor mij straalt dit uit dat een merk ook oog voor de details heeft buiten het maken van prachtige horloges (of gewoon marketing done right natuurlijk :wink: ).

Ik deel dit met jullie omdat jullie het wellicht ook leuk vinden om te lezen. Het begint al met de postzegel:

Vervolgens zit er in de envelop een leuke begeleidende brief (ik denk prima leesbaar bij het aanklikken):

En vervolgens een leuk verhaal over NOMOS geschreven in het notebookje:

32 likes

Grappig en inderdaad, heb mijn vrouw niet vaak zo blij gezien als de dag dat ik de Tangente voor haar meenam.

1 like

Dit is gaaf zeg!

1 like

Doen ze echt goed bij Nomos. Ook als je een bandje van 50 Euro bestelt, krijg je er een brief, een mooie catalogus en dat soort zaken bij. Alles erg fraai verpakt. Ik blijf het een leuk merk vinden. Jammer van die grote joekels die ze de laatste tijd toevoegen.

2 likes

Heel gaaf zeg.

1 like

Ja heel erg leuk, laat je echt gewaardeerd voelen als klant. Heb zelf even kort een NOMOS Orion gehad maar die helaas weggedaan omdat ik hem net te dressy vond voor mezelf:

Blijft prachtig :drooling_face:

5 likes

Kijk, een vrouw met smaak :wink: .

De Orion is inderdaad erg strak. Ik heb zelf een Tangente die ik altijd op velours draag. Direct een stukje minder dressy :blush:

Ik hoop inderdaad dat ze niet enkel blijven inzetten op die grote diameters (zoals @tompj al aanhaalde), want dat maakte Nomos net bijzonder imho :blush: elegante fijne horloges met leuke details.

4 likes

Wow. Bijzonder dat ze dit doen. Hulde voor Nomos heb t merk hoog zitten en ben zelf in t bezit van een Orion 35 mm.

@tompj.

Vindt je?

Ow wacht… Die 42 mm sport dingen doel je op? :pensive:

4 likes

Veel Nomos modellen hebben best lange lugs en dragen niet klein. Om dan met een nieuwe lijn te komen van 41mm modellen. Ik snap het niet. Gelukkig zijn de 35 en 38 modellen er ook nog.
Degene die jij post vind ik fantastisch. Ik ga hem zeker eens passen om te zien of hij me qua maat bevalt.

2 likes

Die witte Ahoi is gelukkig 36mm, perfecte Nomos maat voor die reeks imho :blush:

1 like

Dat is waar. 35 mm Orion past en deze ahoi met idd wat @illewoare al zegt met zijn 36 mm past me net.

Ik wens je veel succes @tompj deze tegen te komen bij een AD In Nederland zijn er er niet al te veel Nomos AD’s en in Duitsland was t pas bij ik schat zowat de 8e dat ze m hadden liggen (volg deze kleur al sinds december en ben in Frankfurt, Hannover en Hamburg geweest). Dit is een goal voor summer 2021 :sunglasses:

3 likes

Dit jaar ga ik -als überhaupt- voor een ander merk, maar moet zeggen dat ik het onwijs lastig vind. Als alles gaat zoals ik dat verwacht, dan zit een 35mm Tangente midnight blue ook te wachten voor 2021. Als de keus onverhoopt toch op de nóg mooiere 36,3mm Ahoi Neomatic Atlantic valt, zal het denk ik moeten opschuiven naar 2022.

2 likes

Leuk boekje maar goed om op te merken dat je zelf gelukkig Omega draagt! :shushing_face::hugs:

Omega is zeker prachtig ,maar ik kan niet wachten tot ik een NOMOS Ahoi Neomatik Atlantik om mijn pols heb :heart_eyes:

9 likes

Die Nomos Ahoi is toevallig wél een van mijn favoriete modellen van Nomos! :slightly_smiling_face:
(Mijn voorkeur gaat uit naar de witte wijzerplaat!)

Maar goedkoop / betaalbaar zijn ze niet! :grimacing:

1 like

De Neomatic Atlantik is inderdaad prachtig pff. Zou hem wel eens in het echt willen zien alvorens de trekker over te halen. Helaas heb ik hem nog niet in het " wild" gezien bij verschillende AD’s die wel NOMOS leveren.

Lijkt me eigenlijk wel een leuke ervaring om de klok bij NOMOS zelf op te halen en een rondleiding door de fabriek te krijgen. Alleen een stukje rijden…

1 like

Helaas niet meer nee. Heb in een grijs verleden een leuke Nomos aangeboden gekregen voor nog geen rooie rochel. Destijds zag ik de eenvoudige schoonheid van dat hele Bauhaus nog niet en bedankte vriendelijk. Nu heb ik spijt als haren op mijn schedel. Maar ach. Ik heb al slechtere beslissingen genomen :sweat_smile: en kom er wel overheen. Je leert ervan zullen we maar zeggen.

1 like

Ach, ik vind de nieuwe Club en oversized Ahoi-achtige Nomossen wel wat hebben. Ze zijn zonder meer mooi, doen geen geweld aan de vormtaal en zijn nog steeds even speels.

Bovendien: We krijgen alleen meer opties, want de kleinere modellen zijn gewoon nog te koop. Ik zie het als innovatief dat ze binnen hun vormtaal zoveel opties weten te realiseren. Dat doen ze in mijn optiek creatiever dan een merk als Meistersinger, maar ik ben bevooroordeeld.

Ik heb de Ahoi Neomatik Atlantik. Den Haag - Emmeloord scheelt je 6u50. Laat maar weten wanneer ik de koffie aan moet zetten.

Diegene die in m’n eigen woonkamer gaat miepen over anderhalve meter afstand wacht maar even een maand of zo, het moet gezegd. Ik geef een hand aan wie binnen komt. :slight_smile:

1 like

Super mooi verhaal :slight_smile:
Mijn horlogemaker vertelde dat hij onder de indruk was van hun fabriek. Pure passie en vakmanschap. Dat blijkt ook uit dit verhaal…

1 like