Nomos, JLC of Montblanc

Nomos. Dat zou ik doen. Sterker nog, ik heb het gedaan. Zeker tegenover de reverso.

De memovox of master horloges zijn andere koek.

Montblanc doet qua ontwerp voor mij niet mee in dat rijtje. Niets over het merk. Het gaat me om de vormtaal.

1 like

Ik zou zeker voor de JLC memovox polaris gaan. Reverso is niet mijn kopje thee qua vorm. Nomos is prachtig, maar toch (naar mijn mening) net een klasse minder, en Montblanc maakt geweldig mooie pennen :smile:

1 like

zal ik ook graag willen. ik vrees tegen de tijd dat ik de middelen ervoor heb, ze al allemaal verkocht zijn.
:frowning:

1 like

Ik heb de laatste tijd meerdere Montblancs geprobeerd en moet eerlijk zijn: als er ook maar Longines of Tag Heuer op had gestaan was ik om geweest. Persoonlijk vind ik ze nu de klasse krijgen van JLC. Hierbij een mooi exemplaar, een perpetual die voor 6,5 bij Ace te koop is.

1 like

dan is het een vintage… :frowning:

1 like

Ik heb een reverso gehad en nu een tangomat. :wink:

1 like

JLC!!! Ja

1 like

Ga ik grotendeels in mee. Met de Reverso heb ik persoonlijk ook niets, het model spreekt me gewoon niet aan. Bij de Montblanc ben ik ook niet gek op de afgekapte cijfers (sowieso een gruwel), maar als ze probeer weg te denken blijft er een wijzerplaat over die niet mooi in balans is. De Nomos blijft dan over, alhoewel ik persoonlijk meer ga voor de wat ā€˜cleanere’ modellen, deze wijzerplaat vind ik wat rommelig.

1 like