Nomos Lambda nu in staal!

Ik heb de Lamba van Nomos (met het prachtige DUW 1001 uurwerk) altijd een heel tof horloge gevonden.
Helaas was deze alleen in edelmetalen verkrijgbaar…Tot nu!

Zojuist is de Lamba in staal aangekondig en holy cow! wat gaaf!!
https://nomos-glashuette.com/en/watches/new-releases/lambda-175-years-watchmaking-glashuette

17 likes

Achterkant is mooier dan de voorkant. Dat komt voor 100% door de in mijn ogen veel en veel te prominente power reserve. Ja, 84 uur is cool, mar zo’n grote cirkel? Pfff.

12 likes

Ik heb ook niks met grote cirkels

Pfiieeuww…
Ik was al bang dat jij hem mooi zou vinden. :kissing_heart: :kissing_heart:
In dat geval…

:smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Dat is in onze leeftijdscategorie meestal het geval, Henk.

Dat is inderdaad wat overbemeten.

3 likes

Nice hoor.

Vind m ook al jaren heul mooi maar ben bang met zijn 43mm te groot.

En bijna 10k prijsverschil met de gouden.

Ik moet m serieus maar eens gaan passen…

1 like

Deze is 40.5mm
Qua maat perfect (denk ik).

1 like

Dat.

1 like

Overigens. Ben ik de enige met nu een deuntje in zijn hoofd? #zebrahondje

3 likes

Eentje besteld? Welk kleur is’t geworden?

Ik vind 'm prachtig en nu zo toch (relatief gezien) een stuk betaalbaarder. Die cirkel is gewoon eigen aan de lambda collectie, hate it or love it :slight_smile: Ik zou voor de blauwe gaan denk’k.

@tompj iets voor jou of geen fan van cirkels? :smile:

1 like

Ik weet nu niet goed wat mijn plannen voor volgend jaar zijn.

Collectie afsluiten met een witte lambda of toch de groene op 36… :sweat_smile:

Edit kak ze maken er maar een gelimiteerd aantal… Nja laat maar… Denk niet dat ik dat redden

Ik ben voor de blauwe gegaan.
Heb dit model wel nog nooit gepast, dus ben erg benieuwd.

2 likes

Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind het ontwerp juist weer bijzonder geslaagd. Je hebt wel gelijk dat er heel veel aandacht aan de achterzijde besteed. Bijna zonde om te verbergen :slight_smile:

1 like

Mooie keuze, ik ben benieuwd naar de foto’s en je ervaringen! 40mm zal zeker niet klein dragen, de 7mm maakt het dan weer heel dun :slight_smile: Jammer dat’t geen 39 geworden is, zoals de rose gouden versie.

1 like

Apart, maar ik zou hem niet kopen.

Ik ben ook super benieuwd :grimacing:
Ben al een tijdje opzoek naar een “high-end” horloge voor dagelijks gebruik.
Dit lijkt in eerste instantie een goede kandidaat.

De return policy van Nomos is erg goed, dus mocht het horloge tegenvallen in het echt, dan gaat ie terug.

2 likes

Mooie Nomos zo en op staal idd beter te doen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen als je deze binnen hebt. Vind vooral de blauwe ook mooi. Hou ons op de hoogte!

Ik wist dat hij eraan kwam. Echt een prachtig ding. Afwerking op topniveau. Ik zit nogal ruim in de dressy horloges, dus even niet voor mij. Maar als ik nu op zoek was, stond hij hoog op de lijst.

@Bwatched van harte. Weer een prachtig horloge erbij!

2 likes

Wel van graancirkels !

1 like