Ja leuk he het snoepje van nomos
Heeft iemand een Nomos Lambda 39 black velvet referentie 954 liggen die te weinig polstijd krijgt?
Even een plaatje voor de sfeer.
Hier hetzelfde. Heb hem vaker om dan ik had verwacht.
Zeker weten. Eigenlijk moeten ze een zichtbodem standaard monteren op een Nomos
Vind ik ook! Voegt wel echt wat toe om af en toe even het hart van het horloge te kunnen bekijken
Heb je nog een foto van jouw achterkant @JuKo? Want ik had het in eerste instantie helemaal niet gezien, maar toen zag ik de toevoeging op de dial. Dit is een automaat toch?
Heel tof. Ik zou ooit ook nog weleens een Nomos automaat willen hebben.
Tof dat jij ook de vouwsluiting hebt. Ik heb hem ook overgezet en vind het echt een mooie upgrade.
Sinds vandaag helaas een issue met deze nomos club. Ik kan hem opwinden, hij “windt ook af” maar de wijzers komen niet in beweging.
Heeft iemand toevallig ervaring met hetzelfde probleem of een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ben geen horloge technicus, maar het lijkt er dan op dat het “hacking-mechnisme” blijft hangen. Heb je al voorzichtig geprobeerd de kroon uit en in te drukken?
Ja maar dat helpt nog niet.
Zal morgen ook eens bij een dealer langsgaan of contact leggen met nomos.
Rechtstreeks verliep vlot bij mij voor een service of reparatie. Ze sturen je een label toe en je kan hem zo opsturen. Duurt wel even tegen dat je hem terug hebt helaas.
Deze foto’s zijn al wel beter.
Prachtig @tompj. Best of the best van Nomos. Tov de Lange. Ik weet niet.
Achterkant is prachtig maar ook omdat ik twee keer al de Orion heb gehad. Ik twijfel wel persoonlijk een beetje over de dunne wijzers. De Orion heeft ook dunne wijzers. Dat is persoonlijk uiteraard. Dat stoort jou niet?
Hier stoort me dat niet inderdaad. Past mooi bij het ontwerp vind ik.
Sinds gisteren trotse eigenaar van deze mooie Campus 38:
Sinds ik meer bezig ben met horloges altijd al eens een Nomos willen dragen. Deze heb ik over kunnen nemen van een forumlid. Ik was bang voor de lange lugs en het voelt wel echt als een maximum voor mijn polsen (±17,5cm). Maar even een paar dagen dragen en laten bezinken!
De 36mm variant is slecht 1,2mm korter, dus dat zal het verschil ook wel niet maken.
Yikes, dan ben ik bang dat jouw foto en omschrijving mijn lot voor wat betreft in ieder geval de Nomos Club heeft bezegeld. Als de Club zo draagt op een 17,5cm pols dan gaat hem dat niet worden op mijn 15,5cm polsjes. Jammer.
De 34mm modellen zijn dan wel te doen denk ik, maar minder makkelijk tweedehands te verkrijgen en ben niet helemaal mee met de kleuren.
Mijn polsen zijn 16 cm en ik vond de club night die ik een tijdje gehad hebt zeker niet misstaan.
Deze metalen band heb ik nog. Moet ik nog een keer aanbieden in het lichtblauwe gedeelte.
Ik heb iets grotere polsen (16-16,5 cm) maar de 36 mm variant was voor mij te groot en dat was eigenlijk alleen aan de lugs te danken…
Ik geloof dat ik dit horloge nu bezit! Maar het stond je inderdaad goed, wellicht zijn mijn polsen net wat anders.
Afijn, nog maar even van genieten!