Nomos komt steeds meer op mijn radar en het modellengamma is dermate uitgebreid, dat ik eerst eens even lekker rondneus, vast wat ga sparen (the horror) en héél misschien eens een occasion probeer “om erin te komen”.
Ik vind het geslaagd. Weet alleen niet of ik hem zou kopen boven de huidige modellen. Ik denk dat ik de wijzerplaat in het echt moet zien om hem meer te waarderen.
Geslaagd.
Probeer maar eens iets toe te voegen aan een ontwerpstijl, waarbij je zo veel mogelijk weg moet laten… beetje kleur erin, prima.
Ze hebben genoeg andere modellen met kleur. The original is fraaier in mijn optiek… en anders kan je altijd nog een metro net als mij aanschaffen
In 35mm onverslaanbaar, al is mij dat persoonlijk veel te klein.
Op zich zeker geslaagd. Echter, Nomos heeft zoveel limiteds uitgebracht dat ik alleen daarom al weinig belangstelling heb.
Eens qua grootte, maar in t echie zijn nomos horloges in een maatje groter bijna allemaal heel fraai. Sluit niet uit dat er nog een 2de gaat volgen…
Eerst maar eens mijn eerste realiseren
Niet mijn smaak, waarom oa nou een dichte achterkant…
Ik doe mee. Zürich in de collectie, wat een mooi strak tijdloos design. Oogt ook groot voor een 40mm.
Ik neem aan dat je hem wel eens gepast hebt? Zelf draag ik vaak horloges van rond de 40mm. Mijn 35mm Nomos Tangente past mij prima. Door de dunne bezel lijkt hij ook groter dan hij daadwerkelijk is. De lange lugs werken daar ook nog een beetje aan mee. Moet zeggen dat het wel even wennen is nadat ik mijn Damasko DA47 gedragen heb. Denk dat dat vooral met de dikte te maken heeft.
Motormuis heeft mijn NEO in 36mm kort gehad.
Vond hij ook te klein & valt net zo groot als een Nomos.
Hmmm
Enige verschil is de lugs, wat hem nog een minimaatje groter maakt.
Ik ben verpest sinds ik de Nomos van @Andre23 om hebh gehad.
Waarschijnlijk gaat de NEO met de tijd ergens ooit de deur uit & dan komt er bij mij ook een Nomos.
Is het uurwerk in Nomos vergelijkbaar met Zwitserse uurwerken? Of misschien beter?
Sorry Erik, ik dacht toen al… die gaat ie Mooi vinden haha. Al die verslaafden hier op dit lijntje
Vergelijkbaar. Op de site van nomos valt van alles te lezen over de uurwerken. Ze maken afhankelijk van het type alles inhouse. Ik kan een nomos aanraden