Nomos only

Ik had net hetzelfde gevoel (heb er zelfs een topic voor geopend), maar nu ben ik echt blij dat ik ‘m niet groter gekocht heb, zeker met die witte wijzerplaat. Mijn pols is wel een cm kleiner dan die van jou.

Even tijd geven en een velours strap erop zetten. Veel kans dat je verkocht bent :smiley:

Hier die van mij:

6 likes

Hee,

Bedankt voor je reply. Ik geef het zeer zeker een kans en heb er al wat banden bij:

  • NOMOS zwarte struisvogel
  • de getoonde no-name grijze struisvogel
  • de getoonde Hirsch croco in bordeaux
  • een zwarte Eulit perlon (ga ik niet 1-2-3 dragen i.v.m. schade aan de caseback, misschien de boel afplakken als ik die toch mocht gaan dragen)

Nu ga ik even zoeken op een leuke lichtblauwe en/of groene band, ook een 2-piece Perlon met groffer weefsel denk ik.

Vrouw zit tv te kijken, dus de avond is van mij :smile: Heerlijk even surfen :earth_africa:

Edit: natuurlijk ga ik ook even naar de site www.strps.nl van onze forumvriend Ruud om te zien wat hij heeft op het moment!

1 like

Nee, ik heb geen wristshot gemaakt. Hij lag goed op de pols, en omdat de plaat wat dynamischer is is de maat minder storend van van een grote Ahoi, bijvoorbeeld. De concave wijzerplaat is fantastisch.

2 likes

Die bordeaux croco is ook verrassend mooi. Eigenlijk is’t wel een behoorlijke bandenswapper, zolang je niet te dik gaat :slight_smile:

Geniet van de zoektocht! Die bruine velours op die van mij is eentje van Ruud, heel mooie strap ook!

1 like

Ja toch? Wel een beetje ouwelullen… maar op zijn tijd is daar niets mis mee. Ik ken de velour straps van Ruud, heb er eentje in lichtgrijs gehad. Topkwaliteit.

1 like

De hippe Nomos maakt dat goed :wink: zat’t op een vintage Longines of Omega dresswatch was’t wat anders.

1 like

Ik ben verrast dat jij de afmetingen niet afschiet… Ik ga die toch eens in persoon moeten zien, ik twijfel nog steeds of ik 'm nu mooi moet vinden of niet :thinking:

1 like

Leuk om de verschillende banden te zien, krijg zin om mijn Tangente ook weer eens wat vaker te gaan dragen. :slight_smile:

Wat betreft de grote denk ik dat 35mm perfect is voor dit horloge, ook op wat grotere polsen.

Zie hier de mijne naast een 38mm Zenith en 36mm explorer. Lijkt echt niet kleiner.

6 likes

Inderdaad zeg! De grootte van de wijzerplaat doet het hem. Altijd weer.

Leuk toch, elkaar (her)infecteren met dat geweldige horlogevirus!

Gr. Hans

:+1:t2:

Helemaal niets mis met deze maat op jouw pols.

1 like

Ik ook. Er is iets aan dat ding wat gewoon werkt. Die lichtgevende baan ook… Die is bijna melk-achtig en oogt wat transparant in het echie, ik was geen fan op foto’s. :slight_smile:

3 likes

Tsja, in de aloude traditie van het jagen op het ultieme horloge… Hij was me ook opgevallen. Nog niet in het echt gezien, maar zoals je zegt, er is iets aan dat ding.

Ik ga hem toch ook eens in het echt bekijken

Mooie kist waar komt ie vandaan als ik vragen mag,?

Via eBay gekocht uit China voor 25 euro ofzo (inclusief verzendkosten), kan hem zo snel niet meer vinden. Het kistje ziet er op de foto beter uit dan in werkelijkheid, kwaliteit is ook wat je voor 25 euro kunt verwachten. Mocht je een 6 slot doos hebben dan wil ik wel ruilen :wink:

Dat was wel een heel beperkte voorlopig. Haha.

Ik geloof niet dat ik je begrijp.

Edit; nu wel :smile:

Het viel dus niet mee :grinning:

1 like

Ja en nee. Ja, omdat ik het een waanzinnig mooi ontwerp vind en het horloge “klopt” totaal. Nee, omdat hij mij een paar mm te klein is. Ik verwacht niet eraan te kunnen wennen, maar zeg nooit nooit. In overleg met een paar forumleden ga ik hun Orion’s en Clubs eens passen om te zien of een maatje groter beter voelt. Perfecte forumgedachte.

1 like

Orion met handopwinder en open caseback :ok_hand:t2:

1 like

Ook al staat hij te koop, ik begin er langzaam toch wat aan te wennen. De foto vertekent wel iets, hij lijkt iets groter te vallen dan in werkelijkheid.

8 likes