Nomos only

Die Nomos de Stijl is fantastisch! Heeft eens in het blauwe gedeelte gestaan maar helaas gemist. Als die nog eens langs komt…

Wat ik heb begrepen is dat de nieuwe club modellen nog even op zich laten wachten. Volgens mij werden eerst de ‘update’ modellen geleverd (Tangente + metro)

Het heeft even geduurd voordat ik het design tof vond. Bij de release vond ik het toch iets te apart. Daarna een paar weken eentje kunnen lenen en dat beviel eigenlijk wel. Ten2Two heeft deze al eens eerder aangeboden, toen niet gekocht vanwege andere nieuwe aanwinsten, dus toen hij laatst weer aangeboden werd moest ik toch wel toeslaan.

Bij de limited editions van Nomos moet je goed je ogen open houden. Ik merk zelf dat ze maar weinig tweede hands voorbij komen. Enige voordeel van deze is dat hij in samenwerking is met een juwelier uit Nederland, dus misschien zijn er nog een paar verborgen hier op 't forum :smiley:

14 likes

Super mooie club hoor👌
Zit sinds kort ook een beetje te kijken of mijn volgende aankoop een Nomos club gaat worden… Ik zit alleen nog te twijfelen hoe de lugs staan op een wat kleinere pols. Misschien toch maar is een keer gaan passen bij een AD :smirk::wink:

2 likes

Hallo Nomos gekkies :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ga ook een Nomos kopen eindelijk. De Orion allen ik twijfel tussen 35mm of 38mm. Ben al bij AD geweest alleen ik weet het nog niet. Heb geen grote pols en heb momenteel een Oris Aquis Clean Ocean 39,5mm. Dus een Nomos ernaast zou mooi zijn. Wat zouden jullie doen?

Zou de 38 doen. “Lug-to-lug” scheelt het volgens mij niet eens zoveel. Heb ze overigens beide gehad. De 38 is iets meer eigentijds door de maat.

1 like

Orion 35 vond ik echt veel te klein.

2 likes

Oké en ook met mijn pols van ongeveer een 16cm? Zie foto van 38mm

2 likes

35 mm is idd beter voor je,

Dit is mijn club en m’n pols is 19 cm in omtrek

4 likes

Dan 35mm idd

1 like

Na het vertrek van de Metro gangreserve (ik heb het gevoel dat ik daar nog spijt van ga krijgen) gaat de zoektocht beginnen naar een Zürich Weltzeit. Ik heb m’n zinnen gezet op de versie met de witte plaat. Ik ga op zoek naar een nette gebruikte maar twijfel of ik moet gaan voor de originele met Heimat plaat of de latere met het huisje. Qua prijzen ligt het dicht bij elkaar en ik denk dat ik neig naar de latere versie met het huisje maar ben ook wel benieuwd naar de mening van mede Nomos fans. Wat denken jullie?

afbeelding

10 likes

3 likes
  • Heimat
  • :house:

0 stemmers

Ik heb alvast voor Heimat gestemd

Ah goed idee een polletje :ok_hand:
Waarom de heimat @Daan010?

1 like
  1. In het ontwerp passen letters beter dan icoontjes. IMHO

2. Ik vind Heimat een mooi woord. Weet ook niet waarom

1 like

:point_up:

1 like

Erg tof met die band Cedric!! :+1::ok_hand::ok_hand:

7 likes

Daar is ie dan de Zürich Weltzeit, man man man wat een schoonheid :star_struck:

35 likes

Mooi om deze weer te zien. Blijft prachtig. Geniet van deze schoonheid.

1 like

Wauw, gaaf ding hoor. Een wat chiquer horloge waarbij je echt wat om de pols hebt.

Wat is de diameter van deze?

Heel blij dat ik ook mee kan doen hier. :+1:
Nomos is een geweldig merk. Zelf uurwerken maken tegen deze prijzen.

8 likes