Nomos only

Geweldig al die ‘verdiepingen’ in de plaat van de Zürich

14 likes


Tangomat. Staat in het blauw maar als ik naar dat Ypsilon uurwerk kijk slaat de twijfel toe. Maar ik wil een BB58 en daar moet wat voor wijken.

5 likes

Altijd weer een feest voor het oog, de etalage van de Ahoi

11 likes

Nieuwe aanwinst en ik doe weer mee hier.

25 likes

12 likes

Crosspost van de Club Neomatik

15 likes

Blij dat de Tangomat weer terug is op het nest!

7 likes

Wat is het hier stilletjes. Ahoi! Is daar iemand?

:wink:

31 likes

Hierzo!

18 likes

Oef wat een lekkere sunburst Tom. :smiling_face_with_three_hearts::fire:

1 like

Blijft een fijne kameraad

29 likes

Heel mooi!

10 likes

Aan de Nomos kenners:

Nomos heeft 2 boeken uitgebracht, een rode en een gele.
Zijn dit inhoudelijk verschillende boeken, of is de vertaling het enige verschil?
De rode (Nomos Encyclopediae) heb ik, maar zou de gele er ook bij willen.

1 like

Dilemma dilemma, vandaag de 35 en 38mm orion gepast en geen van beiden wordt het door het kleine formaat kast op de 35 en te lange lugs op de 38. Nu heb ik ook de club reeks laatst geprobeerd en eigenlijk gebeurd er steeds het zelfde de lugs icm de wat kleinere kasten voelen gewoon niet zo in balans. De 48mm lug to lug past net op mijn met misschien fractioneel overhang, de zurich staat hoog op de nominatie om eens te passen aangezien de lugs korter zijn en de kast groter is. Naast de zurich hebben jullie nog meer suggesties?

Tangente 38 of de Tangomat als je wat groter en dikker wilt. Die lugs zijn classic Nomos en wat minder aanwezig :blush:

Zeker de moeite om te passen, ik keek er eerst ook over, maar ik heb uiteindelijk een Tangente 35mm gekozen en nooit meer omgekeken! Dressy op de standaard horween, maar heel casual met een velours. Top ding.

2 likes

De Zurich draag echt huge. Heb er 2 gehad maar vond ze altijd net tikje te groot.

1 like

Indien het je smaak is zou ik eens bij de Metro kijken. Die heeft geen lugs maar een beugel die veel korter is dan de typische lange lugs van Nomos. Het nieuwe model, de Metro update 41, draagt denk ik erg groot maar de oudere modellen zijn er in kleinere diameters van 38mm. Ik heb ooit eens de Metro Silvercut gepast, die draagt echt super. Apart design, minder dan 10mm dik en draagt erg comfortabel. :point_down:

8 likes

Ik zal de suggesties binnenkort eens goed bekijken en hopelijk passen, vind het mooi merk maar jammer dat de modellen die ik op het oog had op de pols niet zijn wat ik er van had gehoopt.

Ik heb zojuist een 729 (oranje 39mm Club) besteld. Nu is de vraag: Wat zijn de musthave bandjes bij Nomos?

2 likes