Nomos only

Was me nog niet opgevallen tot nu. Dank :expressionless:

Maar nee het is geen dealbreaker voor me.

2 likes

Eensch, dat vond ik dus ook altijd op foto’s en renders. Maar het moet gezegd worden dat ik het om de pols heel anders ervaar.

2 likes

Dank Tom! :joy:

Eerst de bb58 en nu dit

1 like

Ik! Lang getwijfeld, want veel geld. Anderen gepord / op geattendeerd in de “hoop” dat-ie opeens verkocht zou zijn. En dan toch uiteindelijk op het punt gekomen van “hij is het wel waard hĂ©â€ en “eigenlijk is het toch wel een koopje”. Dus toen maar even met @Y1984 gemaild.
Afgelopen zaterdag zijn we elkaar halverwege in Breda ontmoet, en onder een gezellig drankje naast het station heb ik 'm overgenomen.
Sindsdien is de Weltzeit niet meer van m’n pols gekomen (afgezien van 's nachts dan). En in nieuwstaat, kan maar niet begrijpen dat er op Nomos zo’n afschrijving zit. Anyway, ben er superblij mee. Zo mooi, zo verfijnd in hoe onder iedere hoek hij er net ietsje anders uitziet. Jazeker, zit middenin de verliefde fase. Moet nog een NA-berichtje plaatsen, maar je, te druk voor de verplichte foto’s en zo.

2 likes

Mooi te horen dat hij in goeie handen is! Het is een prachtstuk alleszins, je hebt een goeie koop gedaan aan een mooie prijs :+1:

En ehh, af en toe een fotootje hier is ook al goed :wink:

1 like

Heel mooie combi, waar is de strap van?

1 like

Tnx, bandje is van AliExpress
 nu de combi zo goed bevalt overweeg ik wel om een Erika MN te bestellen.

15 likes

Iemand ervaringen met onderhoud bij Nomos? Het horloge heeft zo’n mooi afgewerkt uurwerkje, dat wil ik graag zo mooi houden, vandaar graag onderhoud bij de maker zelf. Ik heb ze al twee keer gemaild met de vraag of ik mijn Orion kan opsturen voor periodiek onderhoud. Twee keer geen reactie. Niet een manier van zaken doen die ik gewend ben van een duits bedrijf. Wel een deukje in mijn vertrouwen moet ik zeggen. đŸ€·

Het antwoord is ja. Ervaring heb ik nog niet.

1 like

Ik heb hem indertijd ter plekke achtergelaten bij een fabrieksbezoek. De service hoorde ook bij het Testuhr-programma. Daarna gewoon netjes thuisgestuurd gekregen. Op de Witschi liep hij vervolgens ±0,0 sec

1 like

Dank! Ik heb precies dit eerder gelezen, maar kon het toch niet meer terugvinden toen ik het nodig had!

1 like

Dank, maar een retourtje Glashutte dieselen + reistijd? Dan kan ik bijna net zo goed een nieuwe bestellen :crazy_face:

Was destijds deel van een horlogetrip. Bezochten ook GO en het museum daar met rondleiding

1 like

Een tijdje geleden (toen er nog geen AD in België was) stelde ik hen een vraag in verband met de eventuele online aankoop van een Ahoi. Zelfs daar nooit antwoord op gekregen. Hun administratie loopt blijkbaar niet altijd even vlot. Maar een Nomos komt er toch ooit wel :+1:

1 like

Werd weer eens tijd voor een plaatje, van m’n schitterende ahoi. Inmiddels alweer 5 maanden om de pols!!

15 likes

Dit kan natuurlijk écht niet. Doe het lekker toch :crazy_face:

4 likes

Doe maar niet.

2 likes

Niet zo streng

Zou er zelf niet voor kiezen. Maar als je het mooi vind, waarom niet!!

1 like