Ik zag net dat de prijzen bij nomos met 10% gestegen zijn per 1 april (geen grap want gerard van het horlogeplatform heeft zijn nomosprijzen ook verhoogd)
gr dirk
Ik zag net dat de prijzen bij nomos met 10% gestegen zijn per 1 april (geen grap want gerard van het horlogeplatform heeft zijn nomosprijzen ook verhoogd)
gr dirk
Het had ook 20 % kunnen zijn, dus dan valt het wel mee toch 
Vind het aardig wat… jammer, vond Nomos altijd mooi geprijsd, maar dat valt inmiddels best tegen!
Vind het aardig wat… jammer, vond Nomos altijd
mooi geprijsd, maar dat valt inmiddels best tegen!
Dat wordt dan opschieten met die Tangente:)
Ik heb mijn tangente fernsehdatum vorige maand nog net op tijd bij Gerard gekocht 
Veel prijzen zijn omhoog gegaan, ook van andere merken. De prijzen van met name uurwerken zijn nogal gestegen. Het is logisch dat hogere fabricage kosten ook een keer worden doorberekend. Ook kleding, etenswaren etc wordt duurder. Hopelijk stijgt salaris/inkomsten ook mee 
Bidle Schreef:
Vind het aardig wat… jammer, vond Nomos
altijd
mooi geprijsd, maar dat valt inmiddels best
tegen!Dat wordt dan opschieten met die Tangente:)
Hmmm, ik wacht gewoon rustig af… en anders maar niet. 
Dat is jammer zeg. Een Tangente lijkt me ook nog steeds erg leuk.
Eén voordeel: Zo wordt mijn wishlist weer wat korter en overzichtelijker.
Dit is echt belachelijk, en heeft met gestegen prijzen niets te maken.
De inflatie voor 2010 (CPI) voor resp. Nederland, Duitsland en Zwitserland waren 1,922%, 1,670% en 0,522%
De cijfers voor 2011 (CPI) NL, D en CH: 0,701%, 0,182% en 0,018%.
Gezien deze cijfers is een prijsverhoging tussen de 0,5 en max. 2% acceptabel.
De overige 8% zijn niet gebaseerd op gestegen prijzen, maar meer op (waarschijnlijk) marketing, risicodekking en natuurlijk WINST (voor fabrikant en detailhandel).
Klok/klepel
Nomos is een duits bedrijf. Koopt onderdelen echter veelvuldig in in Zwitserland. 1 euro was vorig jaar nog 0,67 CHF nu 0,76. Oftewel minder franc voor je euro. Daarnaast heeft Nomos erg lang de prijzen gelijk gehouden dus op zich vind ik dit nog best gerechtvaardigd.
http://www.nomos-store.com/06-Maer-2011-Preiserhoehung-im-April/
In “Armband Uhren” van april mei, staat een artikel over 10 horloges voor onder de € 1.000 (per stuk) In het beginstuk staat dat de laatste 10 jaar de prijs voor dit soort horloges met 100% is gestegen: letterlijk: streiche D-mark, setze Euro!
Dit komt toch echt niet alleen door hogere lonen, inflatie en hogere prijzen voor materialen.
En in het voorwoord van de uitgever wordt de grote vraag uit China (de nieuwe rijken??) nog aangevoerd van de grote prijssteigingen van met name het (toch al te) dure segment.
Groet
Herman.
Het stijgt bijna elk jaar bij elk merk, niks meer om nog verbaasd over te zijn. Geïrriteerd ja, verbaasd nee
Zolang de consument blijft kopen kunnen ze hier ongestrafd mee door blijven gaan.
Marktwerking heet dat, maar ik vind het niet netjes.
Ik zie echt het probleem niet, ze maken een product en ze bepalen de prijs, nou nu herzien ze dat, als je zelf in de schoenen staat van “meneer Nomos”, zou je het dan niet doen, als je meer omzet kan maken dan doe je dat toch ook?
Het is pech als je net aan het sparen bent en het horloge wat je op het oog hebt ineens veel duurder is, maar ja das gewoon pech, dan kan je Nomos niet kwalijk nemen.
Oef, ook ik heb net op tijd mijn bestelling gedaan.
Levertijd 3 maanden, dat wel: Tangente 33 Grau voor de Frau…
Daarbij is het zo dat, als je een horloge wilt hebben dat 1200 kost, en volgende maand blijkt deze 1.320 te kosten, je 'm toch koopt. Nomos is het prijssegment ontstegen waar 100 euro belangrijk is.
Daarbij is het zo dat, als je een horloge wilt
hebben dat 1200 kost, en volgende maand blijkt
deze 1.320 te kosten, je 'm toch koopt. Nomos is
het prijssegment ontstegen waar 100 euro
belangrijk is.
Dat laatste vind ik jammer, snap het wel, maar blijft jammer!
Oef, ook ik heb net op tijd mijn bestelling
gedaan.
Levertijd 3 maanden, dat wel: Tangente 33 Grau
voor de Frau…
Ik hoop dat je hem over drie maanden nog krijgt voor de oude prijs 
Henrik Schreef:
Daarbij is het zo dat, als je een horloge wilt
hebben dat 1200 kost, en volgende maand blijkt
deze 1.320 te kosten, je 'm toch koopt. Nomos
is
het prijssegment ontstegen waar 100 euro
belangrijk is.Dat laatste vind ik jammer, snap het wel, maar
blijft jammer!
Ik vind het ook jammer,Nomos was toch wel een beetje een buitenbeentje een sympathiek idealistisch clubje vond ik altijd.
En dat is het nog natuurlijk maar met veel nieuwe modellen zitten plotseling in een veel hoger prijssegment (nog even los van de prijsverhoging van 10 %) alsof ze een inhaalslag proberen te maken.
Naar verhouding is nomos nog zeker niet te duur,maar ik ben benieuwd hoe ik over tien jaar naar de prijzen van nu zal kijken.
Zou het trouwens een bewuste strategie zijn die prijsverhogingen,zo in de geest van: dat nomos een goede investering is omdat ze steeds duurder worden?
Ik zal in ieder geval maar zuinig zijn op mijn club en tangente