Is het een alpha uurwerk of neomatik? Alpha is eigenlijk een aangepaste peseux 7001, dat moet wel bekend terrein zijn voor horlogemakers. Maar als er schade is, gaan ze niet aan stukken geraken vrees ik.
Mijn Nomos Tangente met alpha is momenteel naar Glashutte voor service en een nieuwe bezel, die heeft een tik gehad en is wat gedeukt. Prijs 240 euro, duurtijd 20 (!) weken
Heb zelf geen al te beste ervaringen met Nomos fabrieks-service, maar dat is 20 jaar geleden. Ik ga er even van uit dat de standaard sindsdien wat opgeschroefd is.
Als ze ze correct in elkaar kunnen schroeven voor verkoop, zal het wel goed komen met die service zou je denken… De prijs vond ik ook schappelijk en ik hoop dat die 20 weken wel heel ruim geschat is. We gaan het zien!
Ik kan verder niks aan het opkomende resultaat doen. Moet ik dit dan dus verzwijgen? Ik kreeg het horloge terug met een afwijkende kleur balanskloof, krassen op het klikdeksel en een vingerafdruk op de raderkloof. Lekker als je een zichtbodem hebt (Tangente Expo 2000).
Je moet helemaal niets , echter vroeg ik me een klein beetje af of het helemaal "fair " is een ervaring van 20 jaar geleden te delen. Dat vind jij blijkbaar wel en dat is prima
Dit blijkt iets genuanceerder te zijn. Ik ben niet de expert maar als ik het goed begrijp is dit in de loop der jaren veranderd en zijn de onderdelen niet uitwisselbaar. Iemand meer kennis?
Mijn kersverse club heeft ook nog het in-house Swing System
Ik kan dus wel onderdelen bij Nomos bestellen en heb de “7001” al vaker van hun onderhanden gehad. Ga mij nu niet benaderen voor onderdelen
Mijn probleem is echter de tijd om het erbij te doen. De Ahoi uitvoering met geschroefde kroon is wel een uitdaging als hij een klap op de kroon gehad heeft. De tube met schroefdraad zit gesoldeerd in de kast. Dan oude kast insturen en tegen gereduceerd tarief een nieuwe bovenkast terug krijgen.