Kwam deze op internet tegen (in 2011 heel kort hier besproken), maar ben erg benieuwd of iemand hem in bezit heeft en er iets over kan vertellen!?
Heb er erg over gedacht (en nu nog steeds) om er een aan te schaffen. Vind hem super tof, maar heb op het internet niet heel veel mensen gevonden die hem daadwerkelijk hebben.
Vind het wel een gaaf ding !
Ook wel humor in de beschrijving : "Gangdauer: ewig (bei Sonnenschein) "

Ik dacht al even dat het om de papieren variant van Nomos ging, waar je je vinger of een potlood doorheen moet steken. Deze hanger is ook fraai!
was ooit een inkoop actie op het forum, lang geleden…
een van de meest betaalbare nomos uurwerken… 
Groet
Is inderdaad leuk. Niemand connecties bij Nomos voor een tweede inkoopactie?
Bert1 Schreef:
Is inderdaad leuk. Niemand connecties bij Nomos
voor een tweede inkoopactie?
Dan zul je de Nederlandse inmporteur moeten benaderen. John van der Steen.
Hans
Je kan ook de zoekfunctie van het forum gebruiken 
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,20343,page=2
Kan je zien via wie het vorige keer ging!
toen waren de prijzen anders als nu, Nomos had het in eerste instantie uitgebracht voor basel in een kleine serie voor een leuke prijs.
Later is het gewoon in de collectie terecht gekomen en is de prijs helaas ook een stuk gestegen.
De tijd kun je er heel globaal met een beetje geluk mee aflezen, maar het is ook meer een leuke hanger dan een echte vervanger voor een horloge zeker nu de winter er aan komt 
Bij een inkoopactie ben ik van de partij!
Ik ook wel, ziet er erg geinig uit 
Ik heb hem ook van de inkoopactie van jaren geleden. Toen heb ik hem zelf bij van Baal opgehaald die erg veel moois in de collectie heeft.
Helaas was mijn ‘kop te dik’ voor het standaard touwtje wat erom zat. Het is er nooit van gekomen om er een ander aan te zetten. Verder vond ik het een erg leuke gadget.
Erg gave gadget inderdaad, heb er ook al een paar keer naar gekeken. Ik vind hem in de nomos store echter een beetje duur voor wat het is, en heb hem daarom nog niet aangeschaft. Bij een inkoopactie ben ik benieuwd naar de prijs, maar als die een beetje gunstig is doe ik mee!
Net als maardein, ben ik benieuwd naar de prijs, maar ook geïnteresseerd!
Ik vind het een leuke gimmick, al enkele keren over getwijfeld om te kopen maar vermoed dat ie in een lade belandt… Mocht de prijs leuk zijn dan zou ik het desalniettemin overwegen (lege lades zijn ook saai :)).
Eddy C. Schreef:
Ik vind het een leuke gimmick, al enkele keren
over getwijfeld om te kopen maar vermoed dat ie in
een lade belandt… Mocht de prijs leuk zijn dan
zou ik het desalniettemin overwegen (lege lades
zijn ook saai :)).
valt 118 Euro mee?
http://www.nomos-store.com/Drumherum/Liebhaberdinge/Sonnenuhr.html
hcptdg Schreef:
Eddy C. Schreef:
Ik vind het een leuke gimmick, al enkele keren
over getwijfeld om te kopen maar vermoed dat ie
in
een lade belandt… Mocht de prijs leuk zijn
dan
zou ik het desalniettemin overwegen (lege lades
zijn ook saai :)).valt 118 Euro mee?
http://www.nomos-store.com/Drumherum/Liebhaberding
e/Sonnenuhr.html
Voor ladevulling? Rationeel gezien natuurlijk niet… Maar goed, voor rationaliteit is hier natuurlijk geen plaats. 
geinig, maar ben verder niet zo van t dragen van sieraden om de hals, oor, etc.
het moet voor mij een beethe functioneel zinn als machetknopen, dasspeld of desnoods een mooie riem.
hij kan volgens heb ook als ring gedragen worden… moet ie alleen wel net passen. diameter vertellen ze er dan weer niet bij.
trouwring voor de wis? :+
valt 118 Euro mee?
Probeer het hier eens:
“Ook dit kleinood is binnenkort bij de Nomos dealers te verkrijgen, de verkoopprijs zal rond de € 65,= per stuk liggen.”