Aloha, ik ben bezig om een nomos tangente aan te schaffen en ik ben benieuwd wie er een heeft / had en of er wat minpunten aan het licht zijn gekomen of juist positieve ervaringen.
Het gaat om de 35mm handwinder met sapphire achterdeksel.
Thanx alvast
Deze?
Tangente – NOMOS Glashütte
Ja die inderdaad, maar dan tweedehands en display caseback
Ik heb eentje en toevallig al heel de week om ![]()
Minpunten? Misschien de beperkte power reserve anno 2025? Verder draagt hij heel fijn, dun en superlicht. De afleesbaarheid is top, opwinden en tijd instellen gaat vlot. De geblauwde wijzers, de concentrische cirkels in de subdial en de hoekjes op de lugs spelen mooi met het licht.
Je moet vooral voor het design en de maat zijn. Het voelt wat vintage allemaal en het is heel sober. Een goed bandje doet wel veel tov de standaard horween straps. Ik vind een nubuck of saffiano bv mooier staan. Voorbeeldjes:
Ik ben een fan sinds jaar en dag, zoveel zelfs dat ik de gouden variant overweeg voor erbij ![]()
Dat zijn juist de punten die mee aanspreken, oud en simpel
met goed afleesbaar raam en mooi afgewerkt
Heb zelf de blauwe in 38,5. Hou er rekening mee dat de wijzer in het donker moeilijk afleesbaar zijn als er geen lamp op schijnt. Geen lume op de wijzers!
De standaard band valt me tegen in dat die al snel en veel draagsporen heeft. Zit wel prima.
Maar het is wel echt mijn mooiste. (horloge, dat is)
Jah bandje zal als hij er komt heeeel snel een andere zijn
Als? In het echt zien = kopen
Hahahah ik moet het van de foto’s hebben van chrono maar het belooft veel goeds
Sluit ik me helemaal bij aan. ![]()
Tangente 35mm ref. 101 is in mijn ogen een toekomstige klassieker.
(Dit is Tangente Sport 36.5mm ref.501)
De 38mm is met z’n lange poten me veel te lang over de pols, dus de 35mm met de smalle bezel lijkt me mooi zat!
Knoop doorgehakt ![]()
![]()
![]()
Kom t.z.t. maar door met je NA. Benieuwd naar de band die je er op gaat zetten
Dat zal ik zeker doen!