Nomos Tangente Rietveld LE

ik had deze recent gezien op horlogeinfo en vandaag gaan kijken naar de live versie bij QPC in Amsterdam. Ze hebben daar nr. 01/24. Het is een limited edition van de Tangente naar aanleiding van het Rietveld jaar
.
Ik heb hem bekeken, gepast maar niet gekocht. Vooral niet omdat hij met mijn forse polsen net iets te klein is (1 mm kleiner dan de Stowa Antea KS die ik als vergelijking had meegenomen). Opvallend hoeveel verschil 1 mm dan toch lijkt te maken. Het tweede dat me wat tegenviel, was de intensiteit van de kleuren, vooral van het geel. Dat was bijna niet zichtbaar, zeker niet in kunstlicht. Mogelijk hebben anderen interesse in dit horloge, met het Alpha manufactuur handwind uurwerk
Groet Roelof

Thanks voor de info! Ik vond het ook wel een leuk ontwerp. Jammer dat die kleuren tegenvallen!

Hoeveel mm is deze dan??

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik zag deze bij Heetman in Rotterdam liggen en dacht dat het een “normale” NL edition was. Tot ik heeeeel erg goed keek…toen zag ik dat het echt de Gerrit Rietveld editie was.

Das jammer,…

Vind hem namelijk erg gaaf en zou het juist prima vinden als het geel niet al te aanwezig is.

Voor wie in het oosten woont: Proot Edelsmeden in Zwolle (Achter de Thorbeckegracht, halverwege tussen De Librije en Librije’s Zusje) is ook dealer van Nomos.

Menno

thieuster Schreef:

Voor wie in het oosten woont: Proot Edelsmeden in
Zwolle (Achter de Thorbeckegracht, halverwege
tussen De Librije en Librije’s Zusje) is ook
dealer van Nomos.

Menno

en voor wie in Nederland; hier het complete overzicht. :wink:

Dealers in Nederland
http://www.glashuette.com/suche/?continent=Europa&country=Niederlande&suche=&kollektion=Ja

Jammer van de maat en van het slecht zichtbare geel. Overeenkomstig Rietveld zou dat juist erg aanwezig moeten zijn.

Wat mij stoort aan dit horloge is de secondenwijzer die te hoog staat, ik bedoel teveel naar het centrum is geplaatst en geeft aan dat ze een klein caliber gebruiken tov de doormeter van de kast. Dus liever wat lager naar zes uur toe.
Ook de 35mm is wat klein voor een hedendaags horloge.

Freddy Schreef:

Wat mij stoort aan dit horloge is de
secondenwijzer die te hoog staat, ik bedoel teveel
naar het centrum is geplaatst en geeft aan dat ze
een klein caliber gebruiken tov de doormeter van
de kast. Dus liever wat lager naar zes uur toe.
Ook de 35mm is wat klein voor een hedendaags
horloge.

Helemaal mee eens!!