Nomos vouwsluiting kapot

Onlangs heeft mijn Nomos sluiting op vakantie besloten uit elkaar te vallen. Vlak na vele trappen oplopen viel mijn horloge van mijn arm, waarbij ik merkte dat één helft van het schroefje om de sluiting te bevestigen uit de vouwsluiting was gevallen. De andere helft van het schroefje heb ik nog wel (zie foto’s).

Ik weet niet of dit soort ervaringen vaker zijn voorgekomen met deze vouwsluitingen. Mijn horloge is gelukkig nog heel maar het had slechter kunnen aflopen.

Mijn 2e vraag is of iemand ervaring heeft met het bijbestellen van een pinnetje/schroefje. Ik zal Nomos contacteren wanneer ik in Nederland ben, maar ik heb geen Nomos (meer) dus ik weet niet of dit makkelijk gaat. Mocht iemand nog het benodigde onderdeel hebben liggen dan hoor ik het graag! :grin:

Dit is precies de reden voor het gebruiken van (de juiste) loctite op schroeven van bandjes.

Dit is me een x bijna overkomen, op tijd ontdekt en snel met loctite vastgezet.

Vermoedelijk kan iedere beetje goede horlogemaker even zo’n setje met schroef en moergedeelte bestellen.

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik heb dit bandje zo gekocht aan de vouwsluiting en zeker een aantal maanden zo gedragen, dus vond het gek dat de sluiting dan nu plots uit elkaar viel.

Maakt loctite het niet moeilijker om de vouwsluiting op den duur op een andere band te zetten?

Ja, dat doet het… En als ik het zo zie, is het pinnetje doorgebroken. Is zo’n ding met halverwege schroefdraad die je in het middenstuk je schroeft?

Ome Ali heeft dit soort sluitingen ook. Dus daar kun je sowieso een nieuwe halen.

1 like

Ja dit inderdaad. Ik heb alleen de andere helft van het schroefje nodig, ik wil wel gewoon de Nomos sluiting blijven gebruiken. Nu is het nog te vraag hoe ik dit specifieke onderdeel bij Ali ga vinden, maar ik denk dat ik eerst maar gewoon ga proberen Nomos te mailen.

1 like

De service is uitstekend bij Nomos is mijn ervaring, dus denk dat als je uitlegt wat er aan de hand is, ze je zeker genegen zijn te helpen. Zou gewoon hen benaderen en uitleggen wat er aan de hand is.

1 like