Nomos Zurich Blaugold

Vandaag deze in het ‘echt’ kunnen aanschouwen:

Nog een paar foto’s van net net (helaas niet van mij :disappointed_relieved:):

Ik was erg onder de indruk van dit horloge, en vooral de blauwe wijzerplaat, die zich overigens slecht op de camera laat vastleggen. Verder prachtig zicht op het uurwerk, naar mijn mening fraaier dan bijvoorbeeld bij een Aqua Terra van omega, meer zicht op het uurwerk door de opengewerkte rotor.

Wat vinden de kenners van dit horloge? Heeft iemand ervaringen met het horloge, ik zie het merk zelf heel sporadisch in het ‘wild’. Zouden deze exemplaren waardevast blijken te zijn?

6 likes

Mooi die blauwe sunburst dial
Ik vind 'm schitterend :+1:

Ik word er hebberig van.

Herkenbaar gevoel…

Erg mooi!

Een van mijn favoriete Nomos modellen. Ik denk echter niet dat Nomos modellen waardevast zijn. Zelf heb ik de Tangomat gehad en deze kwam niet in de buurt van waardevast.

Wauw, mooi!

Een heel mooi horloge, gewoon mooi door eenvoud.
Vind Nomos schitterende horloges maken echter zijn ze niet echt waardevast …

Pieter.

Heel mooi, ik vind hem echter minder stoer en meer dress dan de Aqua Terra…

wat een super klok!

Heb zowel de zilveren als deze gehad. Beide prachtige horloges. De zilveren heb ik nog steeds, vond ik net wat mooier. Deze plaat is echter super, zitten wel 15 soorten blauw in afhankelijk van de hoek.

En waardevast valt best mee. Ze gaan ieder jaar omhoog dus stijgen tweedehands prijzen ook mee.

Ik heb de witte en de zwarte gehad. Allebei zonder datum maar als ik er nu een zo kopen zou ik er toch een met datum nemen. Zonder datum is toch een beetje kaal. Ik zeg zwart met datum!

Waardevast? Nee!
Wel heel mooi (en bijzonder) vergeleken met andere merken.

Ongelofelijk hoe die laatste twee ‘getekende’ plaatjes (waarschijnlijk afkomstig van de Nomos website) dit horloge tekort doen! Die blauwe sunburst plaat is fantastisch en die zichtbodem is ook fraai! Heeft ie nou een bol glaasje? Ook altijd leuk.

Nomos heeft me nog nooit warm gemaakt.

Maar deze blauwe is gaaf.

Zit er serieus hard over na te denken wat klokjes weg te doen en de Blaugold aan te schaffen. Alleen jammer dat ze 2de hands niet echt opduiken, dus het nieuw zal moeten. Keuzes, keuzes, keuzes…

Helemaal eens, doen absoluut geen recht aan het horloge. Ik was daarom in het ‘echt’ ook erg onder de indruk.

Ik moet toegeven dat ik van deze foto’s wel erg hebberig word… Wat is dat ding prachtig, zeg.

Must…not…buy… :smile:

Ik denk dat ik ook maar eens om me heen ga kijken voor een tweedehandse

Heel herkenbaar, maar deze versie in het blauw is erg strak zonder naar mijn bescheiden mening ‘te’ speels / frivool te zijn.

Ook interessant dat Nomos haar dealers online passeert en daarmee de marge volledig naar haar toetrekt. De prijs is online hetzelfde als in de winkel, waar in de winkel nog wel wat rekt lijkt te zitten in de prijs (althans zou kwam het op mij over zonder überhaupt over kopen te hebben gesproken).

mooi…