Nomos

Ik heb sinds kort een MeisterSinger(no3).
Ik zag laatst iets over Nomos, de klokken die ik gezien heb(plaatsjes) spraken mij wel aan.

Wie heeft er ervaring met dit merk en eventueel foto’s?

Ik graag jullie bevindingen.

Grt Jeroen

Mooi merk, uitstekende kwaliteit en - tegenwoordig - in house movements.

Enige probleem is, dat de Tangomat bij sommige polsen vervelend draagt (bij mij snijden de lugs in de rug van m’n pols).

Voor het overige een van de beste aankopen voor het geld.

Vraag online even een catalogus aan!

Ik heb zelf een Tangomat zonder datum en ben zeer tevreden. Mooi ontwerp.

Ik heb de Orion weiss. M.i. mooi, tijdloos en comfortabel. Uitstekende prijs/prestatie verhouding. Echt een aanrader.

Veel gedragen, dus niet meer krasvrij.

Details van het uurwerk. Triovis.

Dit is een serieuze ‘arreteerinrichting’. Zou op een Lange niet misstaan.

Hier met een soortgenoot.

Ik heb een catalogus aangevraagd. Thnx

Nomos maakt prachtige horloges. Ik heb de Orion en heb de Tangomat gehad. Maar sinds ze manufactuur uurwerken maken vind ik de horloges veel te duur. Jammer dat alles manufactuur moet zijn, wat is er mis met eenvoud?

Kom op Henrik, veel te duur… Op Seiko na wellicht de goedkoopste echte manufactuur.

hans

hcptdg Schreef:

Kom op Henrik, veel te duur… Op Seiko na
wellicht de goedkoopste echte manufactuur.

hans

Da’s Citizen :wink:

Maar serieus: gelet op de finish, de mate van handwerk en het feit dat Nomos door volwassenen uit west-Europa in elkaar gezet wordt (i.t.t. de nodige aziatische horloges die goeddeels machinaal of door vrouwen en kinderen in elkaar geschroefd zijn), dan is het niet duur.

Ik denk dat zelfs de kwalificatie goedkoop, cq niet duur op zijn plaats is.

De meningen zijn verdeeld.

De rust die de MeisterSinger uitstraalt vind je ook bij een Nomos. Ik heb de brochure aangevraagd. Later zal ik er een in het echt willen bewonderen.
De diameter is wel redelijk klein heb ik gezien.

De nomos van mijn vrouw, erg mooi zeker deze combinatie met geblauwde wijzers en een kleine, oranje seconde

NL edition. Nice.

Ik vind het jammer dat een betaalbaar leuk merk, omdat ze zo nodig manufactuur moeten worden, twee keer (of meer keer) zo duur is geworden. Je ziet het steeds meer, “gewone” merken die ineens “serieus” worden en daardoor niet meer een twee drie betaalbaar. En ze komen uitendelijk allemaal in hetzelfde segment terecht, waar ze moeten vechten om hetzelfde bot. Het is mij dan ook een raadsel dat ze nog niet met bosjes omvallen.

Henrik Schreef:

Ik vind het jammer dat een betaalbaar leuk merk,
omdat ze zo nodig manufactuur moeten worden, twee
keer (of meer keer) zo duur is geworden. Je ziet
het steeds meer, “gewone” merken die ineens
"serieus" worden en daardoor niet meer een twee
drie betaalbaar. En ze komen uitendelijk allemaal
in hetzelfde segment terecht, waar ze moeten
vechten om hetzelfde bot. Het is mij dan ook een
raadsel dat ze nog niet met bosjes omvallen.

Ik heb bij AP 2 weken geleden gehoord dat er een aantal Duitsers in zwaar weer verkeren… En niet de minsten, maar ook bijv. A. Lange.

Dat verbaasd me niets. Zeker merken die net “de stap” naar exclusiviteit hebben genomen, en daar natuurlijk zwaar in hebben moeten investeren, kunnen het met een teruggang van de omzet met rond de 50% waarschijnlijk niet lang bolwerken.

Ik ben het met Henrik eens dat Nomos aardig zijn prijzen heeft verhoogt. Ik geloof dat de goedkoopste nu rond de € 1000,- zit. En da’s een hoop geld.

Ik heb de brochure ontvangen, alle modellen lijken erg veel op elkaar.
Voor een mooie Nomos betaal je al gauw 1800 tot 2200 euro. Daar kun je ook ander mooi spul voor kopen. Nomos gaat het niet worden voor mij. No Nomos

Dank voor jullie input en info.

Beste Jeronimo,

Jammer dat het geen Nomos is geworden. Ik ben zelf trotse eigenaar van een Tangomat met datum NL editie. Inderdaad een flinke investering, maar je hebt het wel over een manufactuur.
Ik weet niet hoe dik je al in de klokjes zit, maar ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je voor 2000 euro een vrijwel nieuwe Speedmaster koopt…om er maar een te noemen.

Maar ja …een Speedmaster of Seamaster heeft onderhand iedereen en een Nomos niet:)

Hennie Schreef:

Maar ja …een Speedmaster of Seamaster heeft
onderhand iedereen en een Nomos niet:)

Daarbij moet je eens online kijken naar afbeeldingen van het uurwerkje, de finish etc. is zeer impressive.