Noob vraag - is er ergens een index / lijst van "okee" microbrands?

Visitor en wolbrook


5 likes

Vescari

Wanneer een horloge jouw smaak is, wat geeft het dan wat anderen van het merk vinden? Ik draag een horloge voor mijzelf en niet voor de verkoopwaarde wanneer ik er weer vanaf wil. Vaak is de prijs dusdanig dat je lekker kunt proberen en van de hobby kunt genieten zonder zoals je zegt grote offers te moeten brengen. Kortom, geniet van de hobby, koop en draag wat jij mooi vindt en binnen budget past en laat je niet gek maken door het vaak negatieve commentaar van de puristen en of fanaten.

4 likes
  • Helm (wist je al)

  • Baltic

  • Richard Le Grand

  • Zelos

4 likes

Serica :+1:

3 likes

Veel plezier!

3 likes

Nou wil ik niet beweren dat Teddy B. de wijsheid in pacht heeft maar je kunt in onderstaand overzicht in ieder geval een hoop inspiratie opdoen. :+1:

10 likes

Pook watches zie HLFE 2022

1 like

Doen


Koop er meteen een @Brunmontagne bij!

10 likes

Bravur.
Staat ook in het lijstje van Teddy B mbt microbrands. Heerlijk subtiel horloge.

1 like

Archimede uit Duitsland.

1 like

Phoibos is ook niet onaardig.

Helm heeft een wachtlijst om een reden.

2 likes

Best een uitgebreide lijst dit. Moet zeggen dat ik me nooit heb verdiept in wat wel of niet een micro brand is. Blijkbaar ben ik er niet vies van. Anordain staat gewoon op de lijst :sweat_smile:. Autodromo vind ik zelf ook best interessant, en zij staan ook op de lijst.

1 like

En vergeet Aevig, Lew&Huey, Obris Morgan niet!

4 likes

ErrediBi & AS!
De mijne:

1 like

Met deze lijst zijn we in 2014 ooit eens begonnen :wink:

Het ligt ook heel erg aan wat je als microbrand definieert. Als je kijkt naar de algemene internationale consensus dan vallen er heel veel van de genoemde (vaak Chinese) merken af:

  • privé onderneming
  • rechtstreeks contact met eigenaar
  • oplage tot ca. 500 horloges per jaar
  • eigen ontwerp

Merken als Pagani, Parnis, Seestern en San Martin vallen dan niet onder de noemer Microbrand.

3 likes

Geen idee of het merk ook onder het begrip " micro brand" valt, als je de aanwezigheid hier, op het forum als leidraad neemt in ieder geval wel, is het mooie merk" Swiss military hanowa.

2 likes

Mijn top 9 lijstje is (die ik ook daadwerkelijk bezit)

  1. Ocean X
  2. San Martin
  3. Nivada Grenchen
  4. Dan Hendry
  5. NTH
  6. Helson
  7. Mechaniche Veneziane
  8. Obris Morgan
  9. Seestern.

Slechte ervaringen heb ik met Pagani, Parnis. Corgeut en Mathey-Tissot

4 likes

Wat hanteren we hier als definitie van microbrand? Tussen de genoemde merken zie ik hier nogal wat merken die weliswaar klein zijn, maar volgens mij allesbehalve ‘micro’, en ook zie ik veel Chinese hommage-merken die volgens mij groter zijn dan veel ‘erkende’ merken.

3 likes

Zo’n Group B is idd echt om te watertanden als je het mij vraagt :drooling_face:!

5 likes