Noob vraag - is er ergens een index / lijst van "okee" microbrands?

Ik kocht 3 maanden geleden een Steinhart omdat ik een diver wou, daarna de Bulova Lunar Pilot omdat ik “the other moon watch” wou…

En pas daarna ging ik een beetje verder lezen en Googlen en lid worden van dit forum :wink:

Ik besef dat ik op een later moment vast ga voor de bekende duurdere merken en modellen.
Maar op dit ogenblik ben ik nog aan het rondkijken in de “good value for money” categorie…:slightly_smiling_face:

Ik lees op dit forum en andere fora, heb me ingeschreven voor een Helm Miyako, ontdek intussen Baltic, en zo vind ik in de paar dagen weer een nieuw merk / model dat ik ook leuk vind :slightly_smiling_face:

Ik kan dit nog maanden volhouden zo…
Aan de andere kant, als jullie een lijst hebben met microbrands / “horloges die wel cool zijn maar waarvoor ik nog net geen nier hoef te verkopen” dan zou me dat heel veel tijd schelen en zou ik zeer dankbaar zijn :stuck_out_tongue:

7 likes

Zelos.
traska.
Boldr.

1 like

Vind Boldr er zelf erg mooi uit zien maar nog nooit in het echt mogen aanschouwen.

Tof dat je de microbrands wil verkennen. Ik heb zelf (nog) niet echt ervaring met deze categorie maar zal vast nog wel eens hier wat in rondzoeken.

De microbrands die mij aanspreken/ik kan bedenken zijn;

  • NTH
  • Lorier
  • Brew
  • Dan Henry
  • Farer
  • Formex
  • Halios
  • Massena
  • Monta
  • Spinnaker
  • Unimatic
  • Studio Underdog
  • Maen

Dit zijn toch wel de merken (die nog niet genoemd zijn) waarvan ik het idee heb dat ze een goede prijs-kwaliteit hanteren.

Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte van je eerstvolgende “microbrand aanwinst” :wink:.

3 likes

san martin

2 likes

Smiths, Precista.

1 like

Visitor en wolbrook


5 likes

Vescari

Wanneer een horloge jouw smaak is, wat geeft het dan wat anderen van het merk vinden? Ik draag een horloge voor mijzelf en niet voor de verkoopwaarde wanneer ik er weer vanaf wil. Vaak is de prijs dusdanig dat je lekker kunt proberen en van de hobby kunt genieten zonder zoals je zegt grote offers te moeten brengen. Kortom, geniet van de hobby, koop en draag wat jij mooi vindt en binnen budget past en laat je niet gek maken door het vaak negatieve commentaar van de puristen en of fanaten.

4 likes
  • Helm (wist je al)

  • Baltic

  • Richard Le Grand

  • Zelos

4 likes

Serica :+1:

3 likes

Veel plezier!

3 likes

Nou wil ik niet beweren dat Teddy B. de wijsheid in pacht heeft maar je kunt in onderstaand overzicht in ieder geval een hoop inspiratie opdoen. :+1:

10 likes

Pook watches zie HLFE 2022

1 like

Doen


Koop er meteen een @Brunmontagne bij!

10 likes

Bravur.
Staat ook in het lijstje van Teddy B mbt microbrands. Heerlijk subtiel horloge.

1 like

Archimede uit Duitsland.

1 like

Phoibos is ook niet onaardig.

Helm heeft een wachtlijst om een reden.

2 likes

Best een uitgebreide lijst dit. Moet zeggen dat ik me nooit heb verdiept in wat wel of niet een micro brand is. Blijkbaar ben ik er niet vies van. Anordain staat gewoon op de lijst :sweat_smile:. Autodromo vind ik zelf ook best interessant, en zij staan ook op de lijst.

1 like

En vergeet Aevig, Lew&Huey, Obris Morgan niet!

4 likes