Is wel cool maar had liever iets gehad dat rustiger was,
Die big date is echt een stoorzender voor mij. Pick a lane ofzo.
Hoewel ik die drukke patronen ook al een poosje niet meer kan waarderen
Is wel cool maar had liever iets gehad dat rustiger was,
Die big date is echt een stoorzender voor mij. Pick a lane ofzo.
Hoewel ik die drukke patronen ook al een poosje niet meer kan waarderen
Lekker op die BoR
Is Traska nog wel een microbrand?
Wat is een microbrand eigenlijk?
Tot welke aantallen of omzet is een horlogemerk een microbrand?
Ik heb nog geen duidelijk antwoord.
Hier wel een aardig topic daarover
Er is een database waarin je kunt zoeken of iets micro of macro is.
MBWDB – Microbrand Watches database
Goeie vragen!
Traska timmert in ieder geval hard aan de weg om een gevestigde naam te worden…
Denk dat er geen harde grenzen zijn maar dat het voor iedereen anders is…
Ik zoek het niet zo in omzet maar in aantallen eerder, ik denk dat dit bij Traska relatief bescheiden is.
Het is zeker geen eenmansbedrijf (meer). Wel nog steeds innovatief, eigen visie, eigen ontwerpen en relatief kleine oplages. Inmiddels wel een (semi) vaste collectie en modellengamma.
Ik lees:
Max 500 stuks per jaar;
Geen hommages;
Geen eigen uurwerken in de horloges;
Eigen bouw.
Er is vast nog veel te bedenken, maar feiten? En wie gaat dat dan bepalen?
Dank in ieder geval voor de informatie.
Wat is dat? Zelf de eindassemblage doen? Veel zullen met partners in China werken voor de productie
Dat is ook al aardig wat, maar gok dat traska daar wel overheen gaat inmiddels
Precies, ieder antwoord roept weer vervolgvragen op.
Ik denk dat je daar bij horloges onder de 1000€ wel vanuit kunt gaan.
Duidelijke antwoorden zijn er ook niet, alleen ongeveerdefinities met flexibiliteit. Eigenlijk geldt dat bij benadering voor veel zaken, maar dat terzijde. Ttasla is volgens mij nog altijd in grote mate een eenmansband dat outsourced en hier en daar hulp inschakelt
Er zijn ser natuurlijk ook een heel aantal die hoe dan ook aan het beeld voldoen. En zodra het commercieel interessanter of ambitieuzer wordt is het vaak een stuk moeilijker te bepalen wat de eventuele omzet of aantallen zouden kunnen zijn. Een merk als Direnzo heeft zich nog sterker om zijn desinger-founder georganiseerd en er lijkt meer directe interactie door de eigenaar dan Traska. Het is ook eigenzinnige en dat doet mij vermoeden nog altidj kleinschaliger, en toch lijkt het me niet vreemd als er 500 of meer verkocht worden per jaar. Dat is dan wel over een heel aantal modellen, dus de oplages blijven wel echt klein. Maar ik vermoed dat hij er inmiddels redelijk van moet kunnen leven afhankelijk van hoeveel mensen er hoe vaak vast hem nodig zijn.
Als dat niet zo is, of niet door een externe partner wordt gedaan maar op een of andere manier onder meer worden controle, wordt dat vaak vermeld als selling point. Vanuit direct QR is dat ook wel een beetje terecht.
Een nieuwe glas in lood pièce unique van Atelier Caradant gaat binnenkort onder de hamer met de opbrengst bedoeld voor de restauratie van het origineel, zoals ik het begrijp. Ook wordt het in september in Rouen tentoongesteld.
Vet maar onbetaalbaar gok ik haha
Heb geen idee. Maar zo’n veiling zal vast vooral worden georganiseerd omdat men enig formaat van opbrengst verwacht. Heb geen idee wat de eerdere versie van deze aard opgebracht heeft.
Dit is wel een erg geslaagd horloge. Prachtige wijzerplaat!
Zelf ben ik niet zo van de Romeinse cijfers maar hier komt het wel mooi uit.