Microbrand only (Deel 2)

Goeie vragen!

Traska timmert in ieder geval hard aan de weg om een gevestigde naam te worden…

Denk dat er geen harde grenzen zijn maar dat het voor iedereen anders is…

Ik zoek het niet zo in omzet maar in aantallen eerder, ik denk dat dit bij Traska relatief bescheiden is.

Het is zeker geen eenmansbedrijf (meer). Wel nog steeds innovatief, eigen visie, eigen ontwerpen en relatief kleine oplages. Inmiddels wel een (semi) vaste collectie en modellengamma.

2 likes

Ik lees:

Max 500 stuks per jaar;
Geen hommages;
Geen eigen uurwerken in de horloges;
Eigen bouw.

Er is vast nog veel te bedenken, maar feiten? En wie gaat dat dan bepalen?

Dank in ieder geval voor de informatie.

2 likes

5 likes

Wat is dat? Zelf de eindassemblage doen? Veel zullen met partners in China werken voor de productie

Dat is ook al aardig wat, maar gok dat traska daar wel overheen gaat inmiddels

2 likes

Precies, ieder antwoord roept weer vervolgvragen op.

1 like

Ik denk dat je daar bij horloges onder de 1000€ wel vanuit kunt gaan.

Duidelijke antwoorden zijn er ook niet, alleen ongeveerdefinities met flexibiliteit. Eigenlijk geldt dat bij benadering voor veel zaken, maar dat terzijde. Ttasla is volgens mij nog altijd in grote mate een eenmansband dat outsourced en hier en daar hulp inschakelt

1 like

Er zijn ser natuurlijk ook een heel aantal die hoe dan ook aan het beeld voldoen. En zodra het commercieel interessanter of ambitieuzer wordt is het vaak een stuk moeilijker te bepalen wat de eventuele omzet of aantallen zouden kunnen zijn. Een merk als Direnzo heeft zich nog sterker om zijn desinger-founder georganiseerd en er lijkt meer directe interactie door de eigenaar dan Traska. Het is ook eigenzinnige en dat doet mij vermoeden nog altidj kleinschaliger, en toch lijkt het me niet vreemd als er 500 of meer verkocht worden per jaar. Dat is dan wel over een heel aantal modellen, dus de oplages blijven wel echt klein. Maar ik vermoed dat hij er inmiddels redelijk van moet kunnen leven afhankelijk van hoeveel mensen er hoe vaak vast hem nodig zijn.

1 like

Als dat niet zo is, of niet door een externe partner wordt gedaan maar op een of andere manier onder meer worden controle, wordt dat vaak vermeld als selling point. Vanuit direct QR is dat ook wel een beetje terecht.

1 like

Een nieuwe glas in lood pièce unique van Atelier Caradant gaat binnenkort onder de hamer met de opbrengst bedoeld voor de restauratie van het origineel, zoals ik het begrijp. Ook wordt het in september in Rouen tentoongesteld.

2 likes

Vet maar onbetaalbaar gok ik haha

Heb geen idee. Maar zo’n veiling zal vast vooral worden georganiseerd omdat men enig formaat van opbrengst verwacht. Heb geen idee wat de eerdere versie van deze aard opgebracht heeft.

Dit is wel een erg geslaagd horloge. Prachtige wijzerplaat!
Zelf ben ik niet zo van de Romeinse cijfers maar hier komt het wel mooi uit.

Ben het ermee eens. Bij mij eerste horloges als jonge jongen wilde ik juist Romeins en sindsdien is het me eigenlijk niet meer overkomen totdat ik recent een KS backte en heb heel lang getwijfeld. Hier passen die langgerekte Romeinen ook goed. Ik vind het vaak leuker worden als er ook iets met de typografie wordt gedaan. Dit was wat prijs betreft gewoon een brug te ver en zoals gezegd, de kast is is eigenlijk wat lacklustre in mijn ogen en dikkig voor het genre… Dat is dan weer net jammer als je zo tegen de 2000 (voor taxes zelfs? Dat weet ik nou niet meer, want ik dacht eigenlijk dat Selten Duits was maar bleek Hong Kong te zijn) uitgeeft. Dat is toch serieus horlogegeld.

5 likes

First Stage, het zustermerk van Second Hour, werkt aan een nieuw horloge, de Alliance:

Ik heb zelf al 2 Second Hour Mandala’s en een First Stage Shoal Deep, grote kans dat deze er ook bij komt. Heb veel vertrouwen in kwaliteit en service van de mensen achter Second Hour, maatvoering en uurwerk passen me en dit soort afwerking van de lunette zie je imho nog niet zo heel veel in microbrandland. In ieder geval spreekt het mij wel aan.

2 likes

Ik vind deze wel tof!
Lekker tegendraads en modern.

Jammer dat de l2l zo enorm is :frowning:

Kende ik nog niet. Tegendraads is het zeker. Heeft ook wel wat. Maar op het enige zijaanzicht dat ik zo snel kon vinden geeft de afwerking van de kastvorm een nogal softe indruk. Eindeloos veel bandjes aanbieden is grappig, maar dat kan op de website beter worden uitgevoerd. Wil ik nu echt door 40 foto’s heen om een bandje te kiezen?

whte_quartz_siilver_staib_diagonal_above_smaller

1 like

Houtman wordt weinig genoemd, maar ik heb altijd wel waardering gehad voor deze oprecht Australisch over komende uitvoering van de Pilbara. Het is een tikkeltje fors met 41,5mm en 11,8mm dik, maar dat is voor de juiste persoon geen probleem. Daarnaast voor het geld een leuke originele plaat en ik vind het eenvoudige doch effectieve zwartomlijste aanzicht goed gelukt.

1 like